Friday, September 14, 2012

Takde apa nak dibangganya lah! (bukan entry mengondem)


Jangan bersedih jika tidak pandai berbahasa INGGERIS..
tetapi bersedihlah jika tidak pandai membaca AL-QURAN kerana al-quran itu KALAM Allah...
♥ 
 gembira giler baca status dari seorang ukhty di Facebook.

terus rasa macam...
"i sound stupid when i speak in english but i can read love letters from Allah..."
eh~ ter-sound stupid plak :p

terus teringat tragedi beraya rumah orang kaya... yer, saya ni org kampung... mana biasa gi raya rumah orang kaya2 babe... bukak mulut, terus up lagi level kampung nya... yerla... semua orang (tuan rumah dan tetamu2 nya) dalam rumah tu speaking london. bila saya cakap melayu, saya dah macam makhluk asing. asing berbahasa Melayu di Malaysia. terus rasa, makkkkkkkkkkkkkkkkkk, nak balik tanam jagung kat kampung lahhhhhhhhhh!!! ;)

chop, bukan melayu bahasa ibunda ker???

kesimpulan, selagi mana kau ISLAM,
tak kisahla ko terer speaking london ka... speaking jawa ka...
tak de apa nak dibangga kalau tak tahu baca Quran...


i feel gorgeous when i read Quran! :)


siapa setuju??? ;)


13 comments:

  1. Setuju!!! Mak eden omputih tapi ngankiteorg sume tak pernah pun speaking london hehe...
    My latest Entry :)
    Ghaye Ghaye Ghaye!

    ReplyDelete
  2. saya perlu lagi perbaiki diri utk rasa lebih gojes di mata Allah... :)

    ReplyDelete
  3. kalau masuk set kite..bukan bahasa melayu..amik bahasa ganu kelate pun hado..

    mungkin lepas tu mereka pulak yg akan terasa spt makhluk asing bila berspeaking disitu huhu..

    bukan stakat gorjes je na..kalau kita baca skali dengan yg ada tafsir tu..dgn tak smena mena rasa takut, sayang..sukar nak gambar..

    ReplyDelete
  4. angkat dua tangan tanda setuju...

    ReplyDelete
  5. setuju sgt2... oh! English ku pun tak berabuk macam orang2 Bandar, bila baca entri kamoo haruslah aku berbangga sebab aku mampu membaca Al Quran dan istiqomah... semoga kita2 dibuka pintu hati untuk mendalaminya lagi!

    ReplyDelete
  6. saya setujuk sangattttt!!!!(^ ^)

    ReplyDelete
  7. SANGAT SETUJU..
    kdg2 tersentap juga bila org mcm sinis saya tak pandai speaking, apalagi tugas sy sbg setiausaha. kalau dgn bukan melayu rs jgk rendah diri tp kalau org melayu ckp ngn org melayu gediks nak speaking, sy belasahje ckp melayu.. biarlah mu nak kate apepun, aku org kg dan anak jati melayu.. itu kata hati sy.. saya lebih malu kalau org tanya saya hukum tajwid tp sy tergagap2 nak jawab.

    dah hampir semua entri sy baca, saya akn selalu terjah sini kerana di sini sy temui kedamaian.. terima kasih Allah kerana pertemukan saya dengan mu ina.

    ReplyDelete
  8. suka sangat..saya sangat balu bila ngaji baca merangkak-rangkak

    ReplyDelete
  9. saya prefer kita tahu kedua-duanya
    Al-Quran utk dunia dan akhirat of course,
    tapi english boleh guna utk share ilmu/berdakwah dgn org bukan melayu
    cth: macam Imam Shuhaib Webb :-)
    kita kan terdiri dari perlbagai bangsa
    just 2 cents :-)

    ReplyDelete
  10. Uh Oh.... Cakap aje dengan confident,layan aje dorang nyer kesombongan tu *kalu dorang tetiba buat2 awkward amcam kat bumi Landen* proud with our language....

    ReplyDelete