Thursday, September 20, 2012

Home Deco di Aidilfitri 2012 (Simple & Budget)

Entry raya masih banyak yang tertunggak.
sebelum raya haji menjengah, adalah baik saya habiskan entry raya puasa sbg kenang-kenangan di hari muka. ;)

well, adalah standard bagi warga kota buat persiapan raya lepas seminggu berhepian di kampung. eh, ker saya jer ni???

cam saya, gitulah biasanya pun... balik dari raya kat kampung baru hegeh2 nak deco2 raya sikit2... sikit2 jer pown kan...


 destinasi shopping deco raya tak lain tak bukan adalah IKEA.

ini dapur raya saya! cantik tak?!
hahahhaaa... mode berangan menari tanggo di awan biru. 
InsyaAllah, mana tahu satu hari nanti kan... ;)


hakikatnya, dining area masih seperti apa adanya...
cuma saya dah bosan pakai table runner lalu saya gantikan dengan alas sofa dari IKEA yg wak kepala degil jadikan alas meja. memulanya mmg saya nak wak alas sofa saya yg putih tapi dah transform jadi kaler kelabu dog shit tu... tapi bila letak, macam pelik la pulak. tu yang wak degil jadikan alas meja tu. tapi kemain achik kutuk saya cakap dining dah ghupe Restoran Ah Seng!


ni la sofa putih dog shit tu.dah 2 tahun saya wak bisikan beracun nak tukar sofa baru ngan achik tapi bisikan tak cukup berbisa la beb... achik dah guna kuasa veto 'tapak kaki' (syurga di telapak kaki suami) dia la pulak... no sofa baru sampailah masuk rumah baru. 


saya juga beli frame murah ni dari IKEA. lukisan ni saya beli kat bandung dah setahun lebih... lama duk berkepam bawah katil. nak hantar kedai frame tak jugak berhantar. sudahnya, di frame harga rm19 (kot) ni jugak ia terabadi. jadilah... dari duk terperam bawah katil kan...


haaa... cermin di atas sana nun dah berjaya gantung di rumah sendiri. 
lepas ni, ini port utk berfotogedix versi syok sendiri bila achik xmo amik gambar saya. 


oke, sekian deco2 raya secara budget. :)






14 comments:

  1. simple tapi cantik. kat mana ina beli deco dinding kaler hitam yg terukir2 tu?? cun la. klu sy beli juga blh ? :-))

    ReplyDelete
  2. cermin fotogedik tu cantik...simple n sweet... tinggi lagi tuu...

    ReplyDelete
  3. Wahhh nicee! Patut ler ms nk g beli cermin pjg tue dh x der stok..ghupernyer satu ada kat umah uols..ekekeke...:)

    ReplyDelete
  4. cantik!! suka sgt... less but more

    ReplyDelete
  5. cantik la pasu itam tu.... nk kena jln2 cr idea deko2 gak ni! ^_^

    ReplyDelete
  6. ok aper...
    nk tunggu umah baru ina

    ReplyDelete
  7. suliana:
    ina beli kat jusco wangsa maju.
    sila terjah jusco berdekatan anda. :)

    cik puan izan:
    muat la dr kaki sampai kepala! :)

    gieyana:
    hahhahaa... kekdahnyakannnnn!

    ReplyDelete
  8. ka ka mim:
    rumah sempit. byk brg kang lg la sempit pulak...

    dieyana:
    pasu hitam tu jusco mari...

    ameris:
    tu la... sabor jer ni...

    ReplyDelete
  9. aritu laju dok berdeko rumah...
    la ni stop dah.. cari idea baru.. hahahahahah
    ni nk curik2 idea kak ina nih...
    klu bukak buku ikea tu... rasa cam nk beli semua je kan.. eee geram..
    rumah baru? dh cari umah nk beli ye...

    ReplyDelete
  10. i likeeee...simple n nice k....umah ahkak ni...adoyai..x de la nk deco2 ha...huhu...jeles tgk umah org...

    ReplyDelete
  11. bestnyer kalau pandai deko mcm u..saya xtau ler lagi..baru nk mpindah umah sdiri..umah sewa mls nak berdeko coz fikir nti nak pindah penat lak nak men deko semula...anyway...suka tgk umah u..simple, modern n nice...

    ReplyDelete
  12. ya.. deco dinding warna hitam tu mmg cantik.. jenoh nk cari ni

    ReplyDelete