Tuesday, September 18, 2012

Bila KEKASIH SEMPURNAku dihina!!!

Dalam kesibukan waktu dgn urusan duniawi...
berita KEKASIHku dihina takku lepas pandang...
hatiku marah! hatiku sedih! hatiku remuk!
aku menangis...
yer menangis melihat kekasih sempurnaku dihina!!!
ya ALLAH... kotor dan durjananya penghina itu!!!

tapi mungkin ini ujian...
menguji sehebat mana CINTA ummatmu padamu...

bila orang menghina BAGINDA, kita melatah!
tapi berapa kali sehari kita memuji dan berselawat ke atasnya?
adakah akhlaknya kita warisi dan teladani?
di kala berapa banyak pesanannya kita abai...
di kala berapa banyak larangannya kita langgar...
di kala berapa banyak sunnahnya kita pandang sebelah mata...
malahan riwayat hidupnya tak kita ambil kisah...
apatah lagi untuk mengambil iktibar dari kisah riwayat hidupnya...
... dan apa usaha kita dalam mertabatkannya?

yer cetusan kontroversi ini menguji cinta kita pada kekasih sempurna itu!

jadi tak perlu kita melatah!
membela dgn cara yang salah...
jangan kerana marahkan nyamuk, kelambu kita bakar!

sekarang tiba masa kita membela penghinaan kekasih sempurna kita
membela dengan cara lembut yang berbisa...
mulakan dgn puji dan selawat ke atasnya setiap hari... syafaat menanti kita...
mengotakan apa yg dipesannya...
menjauhi larangannya...
mengamalkan sunnahnya...
kita bela KEKASIH SEMPURNA kita dengan cara menonjolkan aklak terpuji BAGINDA...

KEKASIH SEMPURNAku...
yer aku kecewa kau dihina si laknatullah...
si durjana menghinamu kerana mereka tercabar denganmu...
tapi aku akan lebih kecewa jika penghina itu dari kalangan ummatmu...
menghinamu dalam diam... sunnahmu dikata sesat... memujimu dikata bidaah...
arghhhhhhhhhhhh... itu lagi hina!!!

KEKASIH SEMPURNAku...
aku tahu, biar apa tohmahan... kau tetap penghuni tetap SYURGA...
tak ku meminta banyak... tapi aku sangat mengharapkan syafaatmu...
bantu aku... bawa aku bersamamu...


M.U.H.A.M.M.A.D  S.A.W...
nama yang terpahat di lubuk hatiku paling dalam...
terletak di singgahsana martabat paling tinggi...
kaulah KEKASIH SEMPURNAku...




5 comments: