Tuesday, September 6, 2011

Kenapa saya privatekan blog?

Assalamualaikum...

org asek tanya kenapa saya private blog?
dan2 rasa cam sopan giler plak bila ber'saya' ni. cop tukar aku balik... :p

aku punya sebab yang sangat kuat...
even sayang tapi ada rasa sayang yg lebih mengatasi...
bukan sebab lalat... bukan sebab langau...
bukan sakit hati dengan orang... bukan menyampah dgn orang...
tapi sebab... sebab....
hmmmmmm... se se sebabbbbb (gagap la pulak!)
yer ni confirm tak gagap... sebab aku nak berubah.
berubah untuk jadi hambaNYA yang lebih sempurna...
a step closer to HIM...

ingin menjadi muslimah yang bukan membalut aurat, tapi menutup aurat...
rasa cukuplah aku bebankan suami dengan dosa setiap hari bila auratku tak ditutup dengan sempurna...
bila solatku terkadang tak sempurna...
bila sengaja aku tayang perhiasanku untuk tontonan ajnabi yang bukan mahramku...
sedangkan perhiasan yang aku ada hanya untuk dia...
rasa cukuplah aku tambah beban di atas bahu kirinya...

makanya,
keputusan meng'private' kan blog ini diambil sebab banyak sangat entry sebelum ni menjurus kepada fotogedix yang mana outfitnya lebih kepada membalut aurat semata...
kalo nak delete satu2, menanah mata mak nih beb!
aku rasa hampir setiap entry aku duk menonggek nak patah pinggang bila bergambo...
well... u know cik puan kaki right... :p

memula, aku plan nak setting supaya readers tak boleh nak bukak entry lama2...
tapi tak pandai la plak. aku ni boleh tahan rabun gak bab IT ni...
so, aku rasa... the best solution is PRIVATE BLOG.

gitulah kekdahnya bagaimana blog KAKIKUSUKABERJALAN mengambil keputusan untuk menjadi blog peribadi yang privacy...



37 comments:

  1. oooo.... camtu erk...:)

    Selamat hari raya kak NA..

    ReplyDelete
  2. dear..thanks for invite...alasan yg cukup baik bila nak berubah ke arah kebaikkan...sokong 100%

    tentu suami semakin sayang kamu :)
    awak mmg isteri terbaiklah! Insyaallah..amin.

    ReplyDelete
  3. ape yg terbaik untukmu wahai sahabat..aku menyokong...

    pppiisstt yg penting wa ade dlm 52 yg terpilih....hahahaha

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...pelan2 kita sesama berubah kan dear...ana pun dh pelan2 privatekan gmbo2 dlm FB..klu ada msa nk mendelete gak... :-)

    Thanks gak Ina invite utk ana blh terus bc ina nyer blog...

    Apa2 keputusan yg ina bt kami tetap sokong 200%....hehehhehe..okay...

    ReplyDelete
  5. tq..respect apa saja keputusanmu itu ;)

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah ina..salute ngan keputusan ko...

    ReplyDelete
  7. mekasih sbb invite sy ina..sy pun insan tak sempurna..semoga Allah memudahkan segala urusan kita untuk menjadi muslimah yang lebih baik..amin

    ReplyDelete
  8. tq sis sebab sudi invite me to read your blog..alhamdulilah semoga segala niat ikhlas sis tu dipermudahkan olehNYA..AMIN...

    ReplyDelete
  9. Alhamdulilah....semoga kite sama2 mendapat rahmat n keberkatan drpd Allah..

    ReplyDelete
  10. mama pun terpk nk buat camtu ari tu...sbb kalo kat facebook boleh hadkan siapa yg jadi kawan kita..yg boleh tak boleh tgk gambar kita...tp kat blog tak boleh....

    solutionnya...samada kurangkan gambar2 gedik {err...bleh ke?}
    or private blog...or lebih estrem lagi...tutup blog...{adesss}

    masih lagi menimbang2kan mana yg patut...

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah....molek benor la tu mek na weh...koho molek ke aroh kebaikang...ambe sokong 100%..

    ReplyDelete
  12. alhamdullilah..syukur...mudah2an...sahabat kamo di sini jugak akan berubah lebih ke arah e2....tahniah dear....

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah.. syukur sgt2. moga istiqamah di atas perubahan ini. lepas raya ni pun saya rasa ada sesuatu dalam hati saya, nk berubah jadi muslimah sejati insyaAllah..

    mari kita berdoa sama2 untuk muslimah2 lain juga di luar sana. AMEEN...

    ReplyDelete
  14. InsyaAllah....
    moga kita sama-sama memperbaiki kelemahan diri..
    aku akan terus sokong niat murni ko :)

    ReplyDelete
  15. Terima kasih cik pn kaki atas invitation ni. I loike!

    Opsss akak pon insaf tentiba ni. Insya Allah semoga kita semua menuju ke arah yg lebih baik dlm hidup.

    ReplyDelete
  16. susie sokong ina....alhamdulillah...

    http://susiyantisoleman.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. oh gitu kisahnya...bagus la tu...sokong...eka baru terjumpa entry2 ni.tak perasan last updadte...haisssssssssssy

    ReplyDelete
  18. selmat hari raya...
    smoga kami juga mendpt hidayah NYA...
    tahniah kak.... :)

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah...mesti ingat niat kerana Allah.Dan juga untuk menjaga nama baik suami.Kita bangga dengan awak Ina.
    Kalau boleh bagi komen n baca ni maknanya apa?kata dah private?tak faham

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah.. Allah buka kn pintu hati ina utk berubah ke arah kebaikkan.. semoga kite sama2 membaiki kelemahan diri ini...

    ReplyDelete
  21. insya-Allah.. moga niat baik akan diberkati :-)

    ReplyDelete
  22. pasni kalau private ... invite me to read tis blog oke? mau jugaq bace, hahaha~~

    ReplyDelete
  23. cik kaki.....ai doakan yang terbaek tuk cik kaki and suami.

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah, ina dah jumpa apa yg dicari2, (bilakah masa saya pulak) semoga berjaya yer.
    pasni jgn la private blog, suka baca cerita2 ina. :)

    ReplyDelete
  25. cik ina,
    congrats..! susah nak jumpe blogger yg ada keinsafan & semangat hijrah yg tinggi.sy suke bca blog awak sbb ada byk gmbr mknan yg sedap2..=) sume nyum2..part fotogedix tuh mmg xdinafikan byk contribute saham belahh kiri, so teruskn berblog, tp xperlu letak gmbr2 gedix..gmbr mknan yg awak masak pn dh cukup =)

    ReplyDelete
  26. klu add saya bleh x?hehehe...suka tgk bah..jenjalan n makan2

    ReplyDelete
  27. terima ina sebab invite kita baca blog ina lagi..
    takpela ina asal untuk kebaikan, pembaca ina akan sokong 100%

    ReplyDelete
  28. kite hormat keputusan awk...bagus tujuan murni awk tu...terima kasih sbb sy msh bole bc blog awk ni..
    lupa nk infm ari tu jengah blog awk lg 1...kite tmpg salin resepi, thanx ek.

    ReplyDelete
  29. semoga kita mampu menjaga adab2 kite sebagai isteri..sama-sama ke arah perubahan yang lebih baik :)

    ReplyDelete
  30. mashaALLAH....barakalLAH azlina...

    aku terkesima baca n3 ni..sangat tersentuh..alasan yg hang bagi tuh terlalu KUAT.....

    KIRA ang bagus juga, las-las bukak kembali..

    ReplyDelete
  31. apa2 pun aku suka nok dgn new face blog ko ini!

    ReplyDelete
  32. Alhamdulillah…. Semoga ina sentiase dilimpahi rahmat dan hidayah-Nya….

    ReplyDelete
  33. Ina..even sy jarang komen kt blog u ni tapi sy rase keputusan u is the best..x yah la privatekan blog..jadikan dia medium utk sharing something.(ur live/ur experience) sy rase u still suke berjalan kan? so bolelah share ngan kami..xde gambar2 u all pon x pe..neway all the best to you..(to me too):-)

    ReplyDelete
  34. sama2 muhasabah diri..:) kite manusia khilaf...selalu buat kesalahan...[aku juga insaf]

    ReplyDelete