Thursday, September 13, 2012

Banyak tentang... tentang shabat baru... tentang abg si mangsa eksiden... tentang sebuah album... segAlanya bergaul buat saya sgt berEMOSI!

Pesanan penulis:
Tulisan yg sedikit berat... jangan baca kalau anda taknak berjangkit penyakit kaya emosi seperti saya...

bermula malam tadi...
saya bertemu seseorang atas urusan bisnes. bukan bisnes juta2... tapi bisnes puluhan ringgit jer. hiks! oh, INACHIC Hijab jadi medium untuk saya menambah kawan. dah jmp takkan saya hai2 bai2 jer... amik peluang jd kan customer sbg sahabat saya. dan bila dgr serita dia, saya sebak sangat2! dia buka mata hati saya utk terus rasa bersyukur dgn apa yg ALLAH bagi untuk saya. ALLAH dah bagi TERLALU BANYAK utk saya! yer, bila rasa kita kekurangan, pandang sekeliling dan kita akan rasa, oh... beruntungnya saya. sahabat baru... kamu sangat kuat dan saya doakan kamu terus kuat!
# untuk sahabat baru saya, saya tahu kamu baca... dan ketahuilah kamu, saya ikhlas jadi kawan kamu... saya nak terus jadi kawan kamu... temani kesunyian kamu... berjalan bersama mencari cinta ILAHI bersama kamu. sungguh! izinkan saya bahagiakan dan memberi sedikit warna dalam hidup kamu... dan saya sgt2 bahagia jika saya mampu memberi sedikit sinar dlm hidup kamu. ***oh, air mata saya menitik atas keyboard...


pagi pula...
on da way gi kerja... saya tgk ada motor eksiden. eksiden sendiri... mungkin licin sebab jalan berlumpur. ada beberapa orang sdg menolongnya. orgnya masih di situ dan saya boleh nampak jelas muka abg si mangsa eksiden yg sdg kesakitan dan pucat lesi sampai bibir dia dah sama kaler ngan warna kulit mukanya yg agak putih. saya sgt sedih! sampai suami saya kata: "cemana nak gi somalia ker... rohingya ker... tgk org eksiden dah nangis... gi rumah anak yatim esak2 sampai kluar hingus dan taknak makan sampai kebulur..." suami... isteri kamu mmg cengeng. ... bukan, saya kaya emosi!


masuk office lain ceritanya...
hanya kerana melayan sebuah album perkahwinan, saya berEMOSI lagi... sebak sangat... tanpa sedar air mata bertakung. sebelum menitis, saya letak tisu sbg penebat! apa kena dgn kamu wahai Azlina... tapi macm nilah... kamu2 lihat sendiri gambar2nya dan caption di setiap gambar. bagi saya, sangat menjentik rasa. tentang pencinta yg menahan gelodak rasa dan bahang cinta sesama manusia demi menjaga CINTA ALLAH. dan akhirnya CINTA ALLAH mengizinkan mereka bersatu dan meniti hari2 bahagia cinta halal yang sangat menginspirasikan. subhanallah... saya kagum sangat!





ceritera cinta tentang indahnya CINTA BERSYARIAT... 
saya doakan Hilal Asyraf(Official) & zaujahnya (Tengku Masyitah) bahagia sampai jannah. dan kalian, jika sudi, doakan saya dan suami juga. biar cinta dan kasih sayang mendorong kita ke syurga...
#buat adik2 yg ghairah bercinta, bersabarlah... tahan gelodak jiwa... Islam membataskan sebab taknak kita terbabas dan merasa nikmat CINTA HALAL yg sgt indah...



buat mr zauj (suami) saya... jgn panggil saya isteri lg... panggil saya ZAUJAH syg... ;)
#terus feeling sesama berkejaran berpegangan tangan di kebun bunga, mengutip bunga lalu kau selit di telingaku...  tetiba, auch! aku digigit kumbang gila. lalu tersedar ku dari lamunan dan rupanya itu angan gedix semata! :p


SEKIAN cerita EMOSI saya...
seorang wanita berbadan sasa berhati tisu... kaya emosi juga air mata... :)







7 comments:

  1. saya suka baca cerita kamu... w/pun saya sebenarnya susah utk beremosi tp cerita2 ini buat saya kalah. hukhukhuk... ceritalah lagi...

    ReplyDelete
  2. kita senantiasa x laei dr beremosi..

    Sweet pics kamoo..:-)

    ReplyDelete
  3. saya baca pun sebak. pndai kak ina karang.. terkesan kat saya.

    ReplyDelete
  4. cik puan izan:
    bila ade cerita, kite cerita lagi... ;)

    gieyana:
    kan. emosi dan wanita sgt sinonim...

    maria menado:
    akang bkn mengarang... akak tulis apa akak rasa... ;)

    ReplyDelete
  5. janganlah cengeng..nnt adik badik senurkasihan pun cengeng gak ni..

    ni bawa tisu pink buat mengesat hingus..jgn kesat didinding mahupun di hijab inachic itu ok huhuhu...

    ina..tangan yang menghulurkan pertolongan itu terlalu mulia..aihh sebak gok kite..bila kite sedih ada orang datang mengembirakan..

    ReplyDelete
  6. kite punnn nak jadikk kwn kamoo jugakk...nakk jugakkk..

    ReplyDelete
  7. album kawin..sedihnye klu dikenang2kan wahai sahabat.. :)

    ReplyDelete