Friday, September 7, 2012

Sucinya hati seorang isteri - baca cerita sampai nangis. hover sungguh! :p

Assalamualaikum buat kesayangan semua...
Semoga redha Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidup kita...

Bila hati resah...
pasti ada PERINTAH Allah yang belum dilaksanakan...
atau ada TEGAHAN Allah yang dilanggar... atau keduanya...
jom kita muhasabah diri... perbanyakkan istighfar memohon kempunan Allah...
kemudian paksa hati dan anggota untuk melakukan kebaikan dan meninggalkan kemungkaran
 #inspired by Ustaz Pahrol Mohd Juoi

Saya terbaca satu coretan dan menitik air mata saya membacanya...
dan kerana saya tak nak cengeng sendirian **tak macholah saya nanges sengsorang
saya nak share coretan ini biar ramai sikit geng cengeng saya... ;)


*************************

seorang isteri menangis2 nak mandikan jenazah suami dia.. bapak mertua dgn polis forensik x bagi.. sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu..

dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye ape hal then ustaz tu kate x pe kalau iste
ri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya.. dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, "Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti.."

membasuh tangan jenazah suami sambil berkata "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."

membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata "tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg pd ku dan ank2,moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"

membasuh kaki jenazah suami smbil berkata "dgn kaki ini abang kluar mencari rezki utk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata2 untuk mencari sesuap nasi,terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yg berlipat kali gandanya"

selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata "trima ksih abang krana aku bahagia sepanjang mnjadi isterimu dan terlalu bahagia dan trima kasih krna meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu dan aku sbg seorang istri redha akn pemergianmu krna ksih syg Allah pd mu."

Ya Allah..menitis airmata admin baca cerita ni..
Betapa sucinya hati seorang isteri pada suaminya..
 
 
*************************

Semoga saya diberi kekuatan seperti isteri dalam cerita ini jika ditakdirkan Allah mencintai suami saya lebih dari saya menyayangi dirinya...

 kau bukan milikku... tapi milik ALLAH...
dan aku mencintaimu kerana ALLAH...
**sreeekkkkkkkkkk... srek...(hembus hingus)


# Sejauh mana kasih kita kepada Allah, 
itulah ukuran kasih yang dapat kita berikan kepada manusia...
 
 
 

8 comments:

  1. Kak,mohon sharee yee sedihhhh lorr

    ReplyDelete
  2. abe mu tetap sengih..sokmo sengih huhu..

    uncle boboiboy abg long ahaks ^^

    #nangis jugak kite pung...bengkak mata tulis resit pada customer..mesti customer ingat kite gadoh ngan laki miahahaha

    ReplyDelete
  3. bergenang je air mata..tak dela sampai sreekkkkkkk2 buang hingusss kui kui kui ;p

    ReplyDelete
  4. salam sis.maera pun dah baca crita nie kat fb.terkesan dihati.

    ReplyDelete
  5. Btul mmg sedih sgt... Smlm ade baca kat fb :(

    ReplyDelete
  6. sedihnya ina.. insaf jap sebab slu perang ngan suami. huhuhu

    ReplyDelete
  7. masyallah.. tersentuh hati ni.. terima kasih krn share..

    ReplyDelete
  8. ina buat kita nangesss!!!!~

    rasa nak balik eluk hubby jerk skrg!!~

    ReplyDelete