Thursday, September 6, 2012

Eid 1433 : Catatan 2 Syawal yg terselit scene mengenang masa lampau yg sadis...

Raya ke-2 kami masih di Kelantan. tapi takde jalan2 raya sangat sebab sepupu saya kawen hari raya ke-2 tu. tapi pagi sebelum ke kenduri, saya sempat ziarah kawan sekolah menengah saya, Mas. saya excited nak gi beraya rumah Mas sebab saya nak pelok dia ketat2 nak share happy dia yg akan bergelar ibu tak lama lg after kawen for few years. oh, saya mmg super duper excited. :)

 Mas - Miza - Na (panggilan manja kwn2 masa sekolah. auuuu~ manja lah sangat!)
Alhamdulillah, tiap tahun raya kami masih diberi kesempatan waktu untuk beraya bersama. dgn yg tengah tu (Miza) tak heran dah pown... dr raya pertama, bwk ke raya ke-2, ke-4 dan boleh kata 2 3 bln skali kami jmp even sorang di KL, sorang di Teganu. sampai achik kata, korang ni selalu jmp mcm sama2 duk KL plak. elehhh~ jeles lah tuh ai ade bff! :p


 pose lagi sekeping! alamak... tudung terbang dek tiupan angin sepoi2 reti bahasa la pulok...

 Miza punyer - saya punyer - Mas punyer.
saya tetap nak vote yg tengah tu sbg lelaki plg hensem! uhuk uhuk hukkkk~ tersedak serdak biskut raya! :p


Kemudian kami bergeas ke Kenduri sepupu saya. oh ingin dinyatakan, sepupu saya tu laki...ini kenduri belah pompuan. On da way ke tempat kejadian, kami lalu satu kawasan sawah yg rasa sgt osem. jerit2 kat achik kata nanti blk kite singgah sini tau, nak fotogedix! tapi tak ku sangka tak ku duga, rupanya itulah destinasi tujuannya. oh la laaaaaaaaaaa~~~

 perfecto!

 terus fotogedix sekeping! tak dan dan...
tu yang terus feeling NUR KASIHan tu... ;)

 bukan saya jer excited... anak buah saya pon excited sama!

budak pun tahu hargai keindahan alam...

 kakak saya - tak perlu diperkenalkan lagi - adik bongsu saya
kami jadi dulang girls hari tu...

 ahli jemaah sdg mencukupkan korem.

 sampai2 jer... terus ngap2. no picture sebab kat kelantan biasa diorang asingkan tempat mkn laki ngan pompuan. so, saya ngan achik bawa haluan sendiri tapi ngan misi yg sama: MAKAN! :)
org lain sebok naik bergambar ngan pengantin, kami bolayan. gulai kawah daging ngan 'mumbe nyor' (sila rujuk oghe kelate berdekatan anda) sgt2 maveles! rasa nk tambah nasi lg tp malu... :(
smp skrg rasa nyesal... tambah jerla kan... bukan dorang kenal pun... pasni tak pergi dah! hehehe...


 suka gambar ni. ade superman sesat di tepi bendang. 
(semuanya anak buah kesayangan mak buah)

dah nak balik baru sempat nak snap2 picture gambar pengantin.

lokasi ni btol2 belakang dapur rumah pengantin perempuan. cool giler ah rumah dia!

paksa diorang pose lagi.

gambar last sebelum pulang. underneath pokok pinang.

sebelum pulang, fotogedix lagi barang sembilan sepuluh keping! :)

 NUR KASIHan dan ADAM nya...

 hari kedua baru berkesempatan bergambar ngan bonda tercinta cik esah gojes (haruslah puji mak nyer kan...) kemainkan cik esah... handbag sedondon ngan baju. nak celen ai ler tuh! masa ajak shopping handbag before raya, terkejut ai tau bila cik esah pilih kaler tu. ingat nk pilih kaler kelabu ker... coklat ker... skali dia pilih biru sama kaler ngan baju raya uols! daring cik esah. tp please ma... jgn ckp nak hadiahkan kami bapak baru yer! nehiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

bersama mak cik esah merangkap nenek saya. oh tgk, saya kelihatan sgt giant di situ.
tp nenek saya kiut... klakar... sama ngan anaknyer cik esah... lalu diturunkan pada cucunya. muakakaka~


last sekali... mana tumpahnya kuah kalau tak ke pinggan sebelah!

oh bang rumet! kamu mmg kiut!!! dah ghupe arwah sudirman dah...
sambil nyanyi baaaaaaaaaaaaaasikal tua... :)


 dan sbg penutup hari, ade lg satu rumah wajib hadir setiap kali raya.

Dia lebih dari seorang CIKGU! tanpa lamaran rasmi, saya letak dia sbg Mak Angkat. 

#tetiba ada scene mengenang masa lampau:
saya kan dulu org susah (skrg xderla kaya pun tapi bersyukur apa ada). biasa duduk asrama tapi bila cuti sekolah, asrama tutup. exam SPM plak masa tu during cuti sekolah. rumah pulak jauh dari sekolah.. bila nak gi exam, harapkan teksi yg jarang2 ade... perkhidmatan bas mmg xder langsung masa tu kat kawasan saya. untung dptla naik teksi, kalo malang, jalan kaki la smp sekolah. biasa oke jln kaki ke sekolah ngan adik saya. kalo blk skolah kul 6 ptg, kul 7 lebih br smp rumah gara2 tunggu teksi tak muncul tiba ataupun teksi mmg xnak ke rumah saya. ini kisah benar yer... bkn drama TV3! oh, tetiba lap hingus kat kain dalam mengenang kisah zaman belajar. sadis btol la...
pastu, cikgu Norma ni la yang offer duduk dgn dia. rumah cikgu sekentut jer ngan sekolah. sepanjang waktu exam duduk ngan dia. tak cukup bgan makan minum, duit poket, dia jugak ajarkan kimia dan add math secara percuma. lepas habis exam, saya tak blk keyell terus (masa ni cik esah dan adik beradik saya dah duk balakong) tapi duduk ngan cikgu norma. oh, segala budi baik cikgu tak terbalas... terima kasih cikgu!!! :)

pisang emas di bawa belayar, bekal bersama sekeping roti,
hutang duit wajib dibayar, hutang budi ku kenang smp mati...

9 comments:

  1. indahnya pemandang..alangkah best kalau dpt menghirup udara segar stp hari di tepi sawah...bestnyaaa...

    p/s: pn nur kasih, tudung jenis mcm mn awak pakai tu...? terberkenan sudah... saya baru nak belajar2 pakai tudung labuh...

    ReplyDelete
  2. wah wah wah..seronoknyaaaaa posing dekat dengan bendang.feeling nurkasih gitu kan kak..hehe;)
    selamat hari raya kak =)

    ReplyDelete
  3. meriahnyer suasana... terasa keseronokannya.. :D

    ReplyDelete
  4. tgk nenek sis, terkenang nenek sy.kiut jgk, rendah2.kitowg cucu2nya sume cam tiang letrik.huhu~

    ReplyDelete
  5. eheee nur kasihan pun cun macam nur kasih tauuu..
    Suka sangat pemndangan kat bendang tu

    ReplyDelete
  6. Nur Kasih dan Adamnya nmpk sweet sgt dc2

    ReplyDelete
  7. sadis plak baca perenggan last tu.
    tp pemandangan kg pengantin sungguh osem..x puas tgk,dgn model nurkasih nya tu...

    ReplyDelete
  8. indah nye pemandangan ditepi bendang!

    ReplyDelete
  9. Salam..mak tnye tdg tue beli katner?besar..suke sgt!share, thnks :)

    ReplyDelete