Tuesday, September 13, 2011

Syukur


Bahagia itu sangat subjektif...
Usah pertikai kerana lain orang lain penterjemahannya...
Lain orang lain keperluannya untuk rasa bahagia...

Kamu kata kamu bahagia...
Kamu zahirkan kamu sedang berbahagia...
Tapi tanya hati kamu,
adakah kamu benar-benar bahagia???

Tapi jika kamu rasa bahagia...
tapi ada ketaksempurnaan dalam kebahagiaan itu...
tanya balik...
kenapa harus perlu tamak?
kenapa tidak menjadi manusia yang bersyukur saja?!

Kerana jika kamu hitung nikmat-nikmatNYA...
pasti kamu takkan terhitung jumlahnya...
maka jadilah manusia yang BERSYUKUR...


Aku bersyukur dengan anugerah terhebatMU...
Ketaksempurnaan itu membuat kami saling melengkapi untuk sebuah kebahagiaan...
THANK YOU ALLAH...


34 comments:

  1. beb,ko dh betul2 insap ke?
    apa buat ko berubah? aku pn nk berubah jugak laaa

    ReplyDelete
  2. salam..sy suka baca coretan ina..rasenye dah hampir 1/2 tahun i being as silent reader of ur blog..anyway..keep writting...perubahan ina sikit sebanyak ade kesannya pd sy...membuat sy berfikir ttg sy dan kehidupan..hmmm...all the best 2u

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..mendoakan kebahagian adalah milik dirimu....selamanya...

    ReplyDelete
  4. Ketaksempurnaan itu membuat kami saling melengkapi untuk sebuah kebahagiaan...

    sangat mendalam maksud ayat tu dan pernah manjadi ayat penguat utk diri suatu masa dulu... dan selamanya..

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..saya bersyukur dengan apa kurniaan tuhan pada saya..semoga dilimpahkan lg rexeki :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ina.....

    moga dugaan ALLAH itu makin meningkatkan lg iman kita dan lg merapatkan hubungan suami isteri coz sama2 berusaha untuk kesempurnaan kebahagiaan yg dicari

    ReplyDelete
  7. Sahabat..suka this entry...moga yg terbaik utk kita semua..:)

    ReplyDelete
  8. innocentnye wajah dibawah itu...suci murni :)

    ReplyDelete
  9. bahagia terserlah..yer betul.ketaksempurnaan akan melengkapi kita dan pasangan...suka ayat ni

    ReplyDelete
  10. i love this picas.... love you sis..hope u will be strong...

    ReplyDelete
  11. Ya Allah,KAU berikanlah kebahagiaan yang kekal abadi kepada sahabatku Norazlina Mat Hasan dan suaminya,KAU limpahkan rezeki yang tidak terhingga,KAU lindungilah mereka dari bala bencana.

    Ina,I'm really proud of you..

    ReplyDelete
  12. ameris:
    jika mahu berubah, berubah la kerana ALLAH... bkn krn siapa2...

    ReplyDelete
  13. anon:
    salam...
    thanks kamu...
    semoga Allah memberkati perjalanan hidup kita...

    ReplyDelete
  14. faiez:
    Amin...
    Terima kasih kamu...

    ReplyDelete
  15. mekchu:
    kan... suka jugak lah kalo gitu! hehehee

    ReplyDelete
  16. shark:
    amin...
    rezeki tu boleh hadir dlm pelbagai bentuk dan cara...

    ReplyDelete
  17. diana:
    semua org berhak utk berbahagia... :)

    ReplyDelete
  18. mimy:
    yea...
    ko suka... aku pun suka... ;)

    ReplyDelete
  19. asmieyra:
    love u 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    dan infinity utk DIA...
    akak rasa akak dah cukup strong :)

    ReplyDelete
  20. norinaomar:
    ya Allah... betapa rasa disayangi baca komen kamu ni...
    terima kasih banyak2 kamu...

    ReplyDelete
  21. Btol kate ko.biarla kite rase bahagia dgn cara kite sendiri.bahagia melalui hati n pandangan kite sendiri. yg penting, aku doakan ko bahagia selalu....

    ReplyDelete
  22. Ina.....lama tak melawat sebab ofc bar blogspot semua, n then bila nak melawat Ina privatekan pulak....

    Ina - I miss reading ur post - kuatkan semangat okay....biarlah orang nak kata apa - yang penting hati kita dan perasaan kita.

    Be tough ya girl....

    ReplyDelete
  23. nice pica...suka tengok...tenang jerk rasa...

    ReplyDelete
  24. yea.. perlu sentiasa bersyukur dengan apa yg kite miliki...

    rasanya tidak perlu hipokrit dlm menzahirkan kebahagiaan.. kerana kebahagiaan itu tidak boleh direka & dicipta... ianya lahir dari hati yg gembira dan automatik bakal terpancar di wajah! Jika kite laungkan kebahagiaan.. tapi hakikatnya kite derita.. ianya umpama menipu diri sendiri..

    dan sesungguhnya aku tampak digambar itu yg kamo berbahagia ngek!

    so skg aku pulak rasa camm nak up gambarr makan dalam cam kamoo nie.. sbb teringat kat gambar yg kamooo snap atas kerusi kat umah kamooo kelmarin kekdahnya! ahahahahaa....

    ReplyDelete
  25. tak mamupu nk komen apa2..kecuali
    SGT2 SETUJU!

    ReplyDelete