Thursday, December 22, 2011

LALAT & LANGAU

Duduk... tak kena...
berdiri... lenguh...
mundar mandir... lagi lenguh...
lalu ku rebahkan badan... lega...

hmmmmmmmm~~~~ sambil letak tangan di dahi
bukan mengeluh tapi berfikir...

kita tak mampu nak puaskan hati semua orang...
ada sahaja yang tak kena pada mereka...
tak apa... biarkan saja...
Allah ada dengan kita...

tapi peringatan untuk kita-kita...
jika tak mampu menjadi garam untuk tahankan daging...
janganlah jadi lalat dan langau yang membusukkan lagi daging...

~ CikKaki ~


7 comments:

  1. the best la kata2 mung ni ina... i like....

    ReplyDelete
  2. ini laaa namanya dugaan dunia.. xpe.. as long as.. hati abg rumet dapat dipuaskan.. should be ok cik ina yang chanteks... teruskan usaha ye... i always support you

    ReplyDelete
  3. hakikat kehidupan..tak semua org suka kita..sama juga kita pun mesti ada tak suka sesorang kan..

    jangan dia kacau hidup kita tabur pasir dalam periuk nasi kita sudah la..

    kalau kita buat baik dgn org tu tak semestinya org tu akan balas baik dgn kita..mungkin Allah akan kurniakan org lain balas baik kita tu..kan......

    ReplyDelete
  4. ameris & ladybird:
    ni saya terbaca kat mana ntah perumpamaan ni... then melekat kat pale...

    ain nazri:
    abg rumet tu sudah pasti! :)

    aznurul azman:
    yer, sentiasa berbuat baik... :)

    ReplyDelete
  5. kata2 yg sgt bermakna...ermm lazat...minta halal ye sy nk cedok sket :)

    ReplyDelete
  6. inna:
    sila sila... tiada sbrg bayaran dikenakan... ;)

    ReplyDelete