Tuesday, October 18, 2011

Tentang aku semata... bukan tentang kamu atau kamu...

Aku menulis tentang rasa...
rasa yang aku rasa...
bukan tentang kamu atau kamu rasa...

Jangan kamu rasa aku menulis yang baik...
... sebab aku mahu tunjuk baik...
aku menulis sebagai ingatan buat diri sendiri...
yang masih bertatih dan berjalan perlahan...
di jalan yang aku masih meraba raba cari sinarNYA...

 Jika kesunyian yang terpaksa aku bayar...
aku terima apa adanya...


Tapi aku hanya insan kerdil di bumiMU ya Allah...
hamba lemah lagi hina serta daif...
bisa menangis bila teruji...


Semoga KAU terus tabahkan aku menerima setiap dugaanMU ya Allah...
Semoga aku kuat sekut batuan-batuan di pantai...
tak berganjak biarpun dipukul ombak dan badai...


Tetapkanlah aku di jalanMU...
AMIN...


17 comments:

  1. amin
    mudah2an..hati yg tetap akan tetap selalu kak..:)

    ReplyDelete
  2. moga Allah menetapkan hati2 kite semua...:)

    ReplyDelete
  3. Bersendiri untuk kita muhasabah diri sendiri. Mungkin ni masa terbaik untuk kita kenal diri sendiri semula. Biarkan lah mereka mereka tu.

    Anyway..ina nampak makin berseri dan cantik..sangat cantik..:-)

    ReplyDelete
  4. background cantek

    model pun cantek

    tabahlah wahai hati kalu dirimu dirundung kesedihan

    menangislah jika itu jalan penyelesaian

    ReplyDelete
  5. kdang2 kesunyian tu mengajar kita memikirkan mana yang baik untuk kita..
    mengajar kita menjadi lebih matang dalam hari2 mendatang....
    tak semua boley terima perubahan kita...
    kadang2 kesunyian tu juga menjadikan kita kuat untuk dekatkan diri dengan NYA ^_^

    setiap kesulitan pasti ada kesenangan.... ^_^

    ReplyDelete
  6. subhanallah......CHANTIKNYAA muslimah yg bediri atas batu ciptaan allah tuh.......indah sangat melihatnya......

    ALLAH HU AKBAR ^____^

    ReplyDelete
  7. sila terus kuat mcm harimau cik kaki.. x moh sedey2.. dan terus menghatapinya

    ReplyDelete
  8. takpela na..amik masa skit dengan kesunyian ni sekejap.mungkin ade hikmahnya.mungkin juga mereka2 tu rase segan dgn ko jd taktau camne nk menyesuaikan diri sebab tiba2 kan...mmg sng kalau org nk terima perubahan kite yg tiba2 pd mereka.apa lg dizaman yg serba mencabar ni.takpela jgn risau2 sgt tentang tu.sebab Allah tau apa yg dia lakukan utk kite...sabar ye...

    ReplyDelete
  9. A'kum...Insya-Allah akak akan sentiasa mendoakan semoga ina & achik sentiasa dirahmati, dilindungi dan ditambahkan rezeki oleh Allah s.w.t. amin :)

    ReplyDelete
  10. disebalik insan2x yg 'kurang' mengambil berat....ramai lagi yg do care about u.....dunt worry....:-)

    ReplyDelete
  11. gambar yg cantik..

    setiap dugaan ada hikmahnya.. tabahkanlah hati menempuhi ujian dari-Nya..

    ReplyDelete
  12. ..hanya Allah SWT yg mampu utk menghukum umatnya..bknnya dia..dia..dan dia..

    ReplyDelete
  13. SubhanaAllah..walhamdulilah...walailahaillallah...wa Allah akbar...

    ReplyDelete
  14. Ya Allah, bukakanlah ke atas kami pintu hikmah mu dan limpahilaj ke atas kami daripada khazanah rahmatMu,...

    Subhanallah Indah sungguh ciptaan Allah...cantek view tu.. kat mana yer?

    ReplyDelete