Thursday, October 13, 2011

Aku NAK tapi... TAPI? Cuba buang TAPI tu...



"walaupon aku free hair aku tau nak tutup aurat tu dari hujung ambut ke hujung kaki kecuali muka dan tapak tangan... and paling penting... pakai baju longgar2..."
-> Orang berilmu tapi tak bertanggungjawab pada ilmu adalah lagi rendah darjatnya dari yang tak berilmu tapi berusaha dapatkan ilmu.


"Aku tak pasti bila aku betul2 bersedia nak pakai Tudung.. Aku nak bila aku pakai, aku x nak buka2 balik dah... Aku nak terus menjadi dalam golongan yang solehah.."
-> Nak pakai tudung tak perlu tunggu bersedia sebab bertudung itu WAJIB...Tiada istilah 'bersedia' sebab adakah kamu pasti AJALmu datang di kala kamu benar2 sedia???


dan cuba pula menutup kesalahan sendiri dengan...


"Dari pakai tudung tapi tak solat... perangai tak senonoh dan mengumpat keji orang pon wakper... belum tentu masuk syurga jugak!"
-> Ustaz kata: dua-dua pun masuk neraka! Belum tentu maksudnya antara dua... dari tak pakai tudung, sah2 masuk neraka. 



Jangan tunggu keadaan yang merubah kita 
tapi kita sendiri harus berusaha untuk berubah...

Semoga Allah permudahkan segala urusan kita...


16 comments:

  1. ko nie suka buat entry yg menginsafkan aku. tq ina...

    ReplyDelete
  2. bila nak berubah ni...doakan yang terbaik..amin

    ReplyDelete
  3. thanks laling!!! sangat2 terbaik untuk saye n3 nih... ;-)

    ReplyDelete
  4. ya..kita kena saling ingat-mengingat antara 1 sama lain..tq darls :)

    ReplyDelete
  5. insyaallah kak..alhamdulillah..:)

    ReplyDelete
  6. Sgt berkesan!!harap2 aku sentiasa dilandasanNya..Aminnn

    ReplyDelete
  7. Amin.. somaga kita saling ingat mengingati sesama saudara Islam =p

    ReplyDelete
  8. jawapan standart artis yang no 2 tuh.. hek3

    ReplyDelete
  9. Bersama kite cari jln yg terbaik utk kita sama2 dapat keredhaanNYA...
    Saaaaaaaaaaaaayang kamu semua... :)

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah..semoga ALlah memberi hidayah utk kite sume..

    ReplyDelete
  11. hukum Allah tetap Hukum yg perlu dituruti wlu apa jua keadaan ...dgn ertikata lain tiada alasan..

    tq ina for sharing..;)

    ReplyDelete