Thursday, April 7, 2011

Avillion PD Part 3: Check in kat Hotel yang giler best TAPIIIIIIII... mmg kontroversi tau!!!

kami sampai ke AVILLION dalam kul 2.30pm cenggitu... sampai2, terus ke kaunter -> kunun nak cuba nasib kot2 leh check in setengah jam awal ker... waktu check in sebenar adalah kul 3pm. biasa kan kalau gi hotel memana, kalo bilik available before 3pm, diorang bagi jer kite check in kan... sekali receptionist cakap bilik belum available lagi. ok, fine... takder hal la... fahamla kan... memang bukan waktu check in lagi... sementara nunggu, kami diberi welcome drink. nikmatnya dpt fresh guava... 

sambil layan view yg cantik...


tepat kul 3 sharp, gi kaunter... sekali receptionist cakap lagi 5 minit lagi...

what de heck nak tunggu2 plak kan... wei, aku bayar bukan murah... tiap minit tu wang tau!!!

okla... malas nak bising2... 5 min jer pon kan... so, lawat2 kawasan kat lobby jap. amik peluang fotogedix biar x sedar masa berlalu...

 kebanyakan gambar tak berapa nak jadi... muka semua ala2 lanun telan tebuan! heheee...

k, la... gedix nyer gedix, dah dekat 3.30 pm... dah lewat bebenor ni... rugi2...so, pantas ler nak gi check-in...SEKALIIIIII...
"sorry puan, bilik tak siap lagi la..."

EIIIII, MELAMPAU DAH NI! MEMANG BIKIN HATI PANAS DI KETERIKAN PANAS MENTARI DAH NIH!!! JANGAN KAU UJI TARAF KESABARAN CIK KAKI BERDARAH PAHLAWAN NI! MEMANG SAJER JER KAN NAK TEST SKILL MENGAMUK AKU LER TU! SORRYLAH, TETIBA ROH FRANCIS LIGHT DARI PENANG NU HA DATANG MERASUK! tetiba ber'speaking' londong ha... bila di'translate' kan lebey kurang gini lah dialog dia:

"helloooo (tak tau nak translate ape hello dalam BM. :p)... tadi I dtg kul 3, u cakap lagi 5 minit. tapi sekarang dah kul 3.30 dah ni... lagi nak kena tunggu?!"
dalam tone keras dan wak muka bengis!!!

pastu sok sek ngan kawan dia... sekali kwn dia call department housekeeping gamaknya
"wei, ape citer ngan bilik 81tut (sajer xnak highlight no bilik dulu. heheee) ni?"

dah letak phone, terus bagi kunci... tanpa say SORRY k!!! 
dahla wak muka cam mintak penampo! kang bagi kang...


takkan sebab aku beli kat matta fair ngan harga kurang 30% ko nak layan aku cenggitu! aku bayar pakai RM tau... CASH lagi! ker sebab aku ni rakyat tempatan?!
hakikatnya bukan DISKRIMINASI @ aper... tapi mmg SERVIS HAMPEH oke... sebabnya, mat saleh 1 family tu lagi lama nunggu dari aku. aku dah ngamuk dapat kunci. dia x ngamuk lambat la sket dapatnya... nak jer aku ajar dia suh wak cam kena sawan babi kat kaunter tu!!! dahla masa kitorang memula sampai pon, xder la nak 'welcome'kan tetamu yg dtg ni... memasing wak muka 'toye' jer...

k lah, pas dapat kunci... kami pon ke bilik. ala2 explore race jugak tgk sign board mana haluan nak ke bilik kitorang. mmg xder staff pon nak kasik guide mana bilik kitorang. bag segala tu, pikul la ko sendiri... bilik kitorang ni jauh la jugak dr lobby tu... xperlah, kata nak bilik best kan...

bukak2 pintu bilik... hilang rasa marah bila tgk bilik yg cantik...



hmmmmm... sayang tau resort yg super duper best tapi dicacatkan ngan servis yg kurang mesra alam... seb baik la aku dpt harga matta fair... kalo harga asal mmg confirm aku wak sawan babi la kat kaunter tadi tu!!!


18 comments:

  1. well.. itulah KELEBIHAN front desk & services2 kat Malaysia nie! itu yg aku kengkadanggg memang meluat nak gie holiday kat sini.. sakit hati kite dibuatnyer!

    paling aku suke gie Bali @ Indonesia.. ko akan dilayan seperti MAHARAJA.. serba serbi diaorg buat tuk ko tanpa mengharapkan sesen pun! sangat ikhlas bekerja.. and I adore them really much!

    even kalau negara mat salleh service diaorg memang tip top lah.. well apa lagi leh ckp melainkan MALAYSIA BOLEH! hahaha..

    ReplyDelete
  2. silap.. word KELEBIHAN tu patot aku bubuh dlm inverted camgini.. "KELEBIHAN".. hehe.. :D

    ReplyDelete
  3. neena:
    hahahhaaaa... mmg 'KELEBIHAN' sgt kan! eeeee... mmg bengkek tol la beb!

    ReplyDelete
  4. betolllah.....bila service hampehh....huh...mesti kurenggg sket ceria percutian kita tu kan...bila nak update avvilion part 4 lak ni..huhuhu

    ReplyDelete
  5. It's a standard procedure untuk 'mereka' ni...dah selalu sgt jupe....menyampah xpayah ckp..lagak lebih dr bos...kalu ye pun kita ni jakun @ dr kampung..kita byr pe...geram nieh...hihi

    ReplyDelete
  6. memhalid:
    hr ni xleh proceed ngan part seterusnya sebab album (external hard disk) tertinggal :(

    ReplyDelete
  7. adzlina kamdani:
    dah OK dah... hehee

    ReplyDelete
  8. faiez:
    xderla... dh tau keje ko layan tamu, sedorlah diri sket! eeee...

    ReplyDelete
  9. a well known hotel shouldn't have that kind of front desk services...mmg ptt mengamuk kalau jd mcm tu.

    ReplyDelete
  10. Johor Bahru Guy:
    mmg patut i mengamuk kan?!

    ReplyDelete
  11. santek la hotel!! wahh...nk p jugak la nnti...kkekeke.....

    ReplyDelete
  12. flo:
    tunggu grab masa matta fair baru berbaloi baloi

    ReplyDelete
  13. uishh kalau aku nok...bayar mahal tuuuuuuuuuuu...meh sini sawan RATU SIPUT babi...

    ReplyDelete
  14. ratusiput:
    hahhahaa... aku rasa sawan ratusiput BABI lg gilo dr sawan BABI rasanya! hahahaa

    ReplyDelete
  15. ha..hhaha..nasib kat pangkor laut beach resort tak camtu.. biarpun harga bayar bukan lg dr harga matta fair..layanan tetap sama cam org bayar riban2.. pi la cuba sekali kat sana..mahal mmg mahal tp gila private..nya..betul2 bercuti

    ReplyDelete
  16. joijoi80:
    hmmmm... nanti one kena cuba gak ni.. skrg xtvt laut dikurangkan sebab takot tsunami... hehheee
    thank for info... :)

    ReplyDelete
  17. Entry lama.. baru nampak. tapi nak komen gak, kayna penah p sini.. yes... service diorang mmg lembab kalau nk check in.. ntah kenapa...

    ReplyDelete