Monday, April 4, 2011

Low Carb Diet Diary ~ bermulanya sebuah diet

aku nekad berdiet ikut plan Low Carb Diet Diary. (untuk detail pasal diet ni sila terjah blog SAYA NAK KURUS). proses pendietan bermula pada hari yg mulia hari Jumaat bersamaan 4. April. 2010.


k, sebelum diet haruslah timbang berat dulu... berat permulaan aku adlah 52kg. hahahahaa... percaya ker?!... itu tifu semata mata. itu berat permulaan mase duk bersanding atas pelamin ngan achik. pas 7 bln kawen aku berjaya naikkan berat badan sbyk 5kg dan menjadikan berat aku adlah 57kg! pastu makin hari makin comel n makin byk lemak bermastaustin di sana sini n menjadikan berat aku skrg ialah 59-60kg. wowwwwwwwwww... very da scary kan...

**gambar telah di-delete**
sebelum dan selepas... aku membesar ngan jayanya... n achik tetap menten!

selama ni bknlah kata aku men bantai segala jenis food. jagalah jugak kan... exercise??? bese aku gi gym... kunun jadualnya adalah 2 kali seminggu n setiap kali gi aku akn workout 1 jam (tapi selalu gak skip bila busy n malas melanda...). tp berat x turun2 gak... juz menten berat yg berat tu jugaknya...

dan seterusnya targetkan berat badan idaman... cam aku, aku xnak turun byk sgt, nanti achik peluk tulang jer plak kang... so, aku target nk capai berat 53kg shj... mean 6kg gak tuh nk diturunkan... meleleh tahan nafsu mkn! hahahhaa...

kemudian buat food diary... supaya kite leh detect mana silap diet kiter...

k, sekian dulu laporan semasa...



9 comments:

  1. sy dh byk kali rancang untuk diet.. tp xpnah jd.. sob3:(

    ReplyDelete
  2. nea flerida:
    ah sama la ngan kite wak... ni pon xtau la selama mana leh bertahan ni... hehehhee

    ReplyDelete
  3. saya pon..xleh berdiet...tak penah menjadi...huhu.

    ReplyDelete
  4. marzalina:
    awk x gebu sgt so ok lg kalo diet x menjadi...

    ReplyDelete
  5. awak tk nmpk gemuk pown....59-60..betul kew???huhuhuhuhu....kurus sgt pown tk chantick...

    ReplyDelete
  6. my 1st day... ni pn gara2 masuk dlm blog iena ler ni. terus masuk blog saya nk kurus tu. mcm teruja pulak nak try. tengoklah menjadi ke tak.

    ReplyDelete
  7. irisarissa:
    btol la... ramai x percaya kalo kite ckp weight kite 59-60kg. ntah mana lemak ni berkumpul ntah...

    ReplyDelete
  8. rina:
    wah, ader kesan baik gak blog iena ni erk.. hehehhee...
    gud luck wak. stakat ni iena bertahan lg... smp bila tu xtau ler... semoga semangat x hilang. :)
    "SEK KITO BULEHHH!!!" :p

    ReplyDelete
  9. sy cadangkan u follow blog mamat nie memang superb la dia nie dr berat ratus kg trn ke puluh kg

    www.sususejat.blogspot.com

    my blog http://suteracintaku.blogspot.com/

    ReplyDelete