Monday, August 1, 2011

Kongsi RESIPI untuk juadah berbuka - Kerang Bercili


KerangBerciliSuperSedap!


kan dah kata jangan baca... kan dah terliur! hehehhee...
ni la bebudak sekarang... dilarang bagai disuruh! :p

ni menu semalam. semalam kitorang laki bini wak perintah berkurung. sebab sabtu dah keluar rumah dari pagi bawak ke malam. makanya, ahad isytihar hari bergolek golek. time x puasa ni jer nak golek2... dah puasa kang mengundang BAHAY tuh! ;)

so semalam ambik kesempatan tunaikan 'mengidam' achik. feveret dia ni kerang bercili ni... feveret tapi bini dia tak pernah masak pon. biasa kakak aku ngan cik esah jer duk melayan si achik ni. tiap kali dia suruh aku buat, aku cakap tak pandai. padahal MALAS! yer lorrr... kerang nak direbus dulu... nak dikopek kulitnya... so, jatuh ketegori LECEH utk pompuan malas. sekali masak... ek elehhhhhhhhhhh... x derla susah mana pon! 


 tolong jangan batalkan puasa kalo aku nak puji diri sendiri cakap kerang aku masak ni gilooooooooooooooooooooo nyer sedap! hahahahhaa...


OK, jangan sesegan silu nak cuba menu baru dari dapur AKU BUKAN CFEF ni untuk dijadikan juadah berbuka... 

11 comments:

  1. perghh mmg heaven nie..confirm sedap..x per ai x batal puasa psl dpt cuti khas utk owg pompuan..hihihi..:P

    ReplyDelete
  2. aku suka mkn kerang tp tula nk rebus tu kena cuci ngan serai..gatal2 tp nk mkn sedap..hehehe..kalo bli yg dh kopek mcm tk feel

    ReplyDelete
  3. kecur air liur! pegh!!! tahan2!!

    Selamat Berbuka Puasa Ina!

    ReplyDelete
  4. wah..sambal kerang dgn kulit2 skali ek. ni kompom utk tambah kesedapan lg ni. aduh2, terliur tgk smbal kerang.mmg kegemaran aku..waaaaa (tangisan di ptg2 posa)

    ReplyDelete
  5. selamat berpuasa....

    nanti boleh laa try resepi tu....(sambil pejam mate...hihihi)

    ReplyDelete
  6. aduyai ..dap nye, tp i x leh makan kerang..kang kene gatai2... tp seafood lain bley je bantai..

    ReplyDelete
  7. meleleh air mata lihat nie....haruss cuba

    ReplyDelete