Friday, July 29, 2011

PUASA vs DIET



hidangan menanti azan maghrib semalam.
lepas azan, achik give me 5 sambil kata: 
"tahniah bie... abang tak yah semelih unta untuk bayar fidyah..." 
eeeeeeee... melampau ler tu! nyampah! 

kalau orang aim nak kurus bulan puasa... tapi tidak bagi aku. bukak puasa mesti makan nasik. pastu sebagai manusia pesakit gastrik wajib bersahur. setakat ni aku serasi ngan diet karbo. so, kalau dah bantai nasik mana nak diet apekebenda nyer dah... pastu plak malam... hmmmm... waktu makan yg kronik aku tu... so, kalo bulan puasa korang leh lost weight barang  2 3 kilo... aku gain weight sekilo 2 dengan petik jari jerk! :p
tapi takper, ada aku kesah? *kesah sebenarnya* janji ibadah puasa boleh ditunaikan ngan jayanya tanpa alasan kecuali kes bendera berkibar di angkasa... ;)


tak cukup ngan hidangan di atas... kite up lagi kasik lemak riang gembira dengan...


mango pudding berulam strawberry...


satu untuk kau........... satu untuk aku...........


ni makan lepas tengok game HARIMAU lawan SINGA-PURA2... 
mengubat hati yang hancur... harapan yang musnah!huhhhhhh~~~~ sangat stress. 
tapi nak wak camane, kalah menang adat permainan. tapi paper pun, tetap nak bagi pujian buat Goal Keeper Harimau Malaya yang tunjuk aksi cemerlang. kalo xder APEX malam tadi, agak2 6-1 kite! untuk SAFEE SALI jugak! yang lain??? hmmmm... ntah ler...

paper pun, saya tetap sayang MALAYSIA!

13 comments:

  1. itu puding sgt menggiurkan kekdahnya..presentation hebak nokk :)

    owh ya..singa pura pura sungguh malam tadi..tak sangka pemain mereka byk bakat terpendam..ahakss..

    ReplyDelete
  2. ayie kalo pose pon biaselah mesti dengan nasi tapi sekrng kat umah sekali jer makan..huhuhu diet lah nampaknyer walopon dh kurus..hohoh

    ReplyDelete
  3. resepi puding mango dear.....byk nyer lauk...bln posa leh x tumpang bkk puasa...sob sob sob

    ReplyDelete
  4. wahhh~ mcm sedap jew mango pudding ade stoberi 2, hehe!

    ReplyDelete
  5. mok kua dh anak tekak kmk menjerit kt stadium dgn ida semlm...hahahahah...penat jerit...tp palyer msia have done the best...xde world cup...olimpik ade lg...all the best to harimau melaya...=D

    ReplyDelete
  6. shu:
    memang r sedap... :p

    pinky momma:
    ntah hape2... sket2 berlakon jatuh la... sakit la... sgt NYAMPAH oke!

    cucu umie:
    ololoooo... syian cucu umie...

    ReplyDelete
  7. faiez"
    instant sudahhhhhh... hahhahaa...

    pink velvet:
    macam jer... hehhehe...

    flo:
    kitak pergi ya?! kamek takut tok mauk gi...

    ReplyDelete
  8. maggo puding tu menambat hatikuuuu

    ReplyDelete
  9. game bola malam tadi dari aku yang hanya ada darah rendah bleh ada darah tinggi ..so bagi mengelakkan darah tinggi menyerang baik aku tido....

    ReplyDelete
  10. PN SUSU:
    presentation jer lebey tu...

    pepel:
    aku sanggup kena darah tinggi!

    hasrina:
    budget awet muda la u mkn salad cam kambing. hehhee

    ReplyDelete
  11. sis ina..kita ni mmg species yg sama..bulan posa,urg lain turun berat badan..saya pulak naik berat bdn...melantak sakan konon siang penat posa..kihkihkihkihkih ;0).

    saya tergoda dgn puding mangga tu...meh..kongsi resipi sikit..saya nak cuba buat sejukkan tekak time bukak posa =0).

    ReplyDelete
  12. waduh buk...kok ganteng temen panganannyaa!!!!

    ReplyDelete