Thursday, August 18, 2011

Ramadhan 11 - Gabungan menu yang BOX OFFICE!!!

juadah berbuka di Ramadhan ke-11

makin banyak hari puasa, makin berlarian mood memasak. dari 3 lauk dah downgrade jadi 2 lauk. tapi sumpah menu di atas berjaya buat kami makan separa semput! gulai lemak cili api ketam memang sangat sesuai berduet ngan daging goreng kunyit menjadikan satu gabungan yang sangat syerasyi bersyama... kena plak nescafe shake sebagai pelakon tambahan! oh, menu yg sangat box office! :)




gulai lemak cili api ketam yang menggoda
RESIPI: klik SINI


daging goreng kunyit yang sangat daring

RESIPI: klik SINI



oh aku tergoda... aku tumpas dengan nafsu...
dan akhirnya aku makan menambah!


14 comments:

  1. bagussss...pepagi buka dh entry baru. menu yg menggoda daku berpuasa.soping apa smlm noks???

    ReplyDelete
  2. alahai sedapnya dua2 lauk tu. hehe

    ReplyDelete
  3. chanteqnyer umah (komen yg tetibe) ahaks~

    ReplyDelete
  4. ke main lagi nampak sodappp kak wehhh=) terliur tgkk nie^^patut ah makan menambah..heheheee

    ReplyDelete
  5. teruja melihat ketam tersebut

    ReplyDelete
  6. aduhhh...sedapnyaa...pagi2 da nyanyi perut nie (=

    ReplyDelete
  7. wow memang sedap daging goreng kunyit tu, nampak mengancam

    ReplyDelete
  8. ohhh tidak.....gulai lemak cili api itu tersangat la mengujakan diri ku. Harussssssssss masak ketam lagi ni...

    ReplyDelete
  9. ameris:
    ni entry last week nyer lg... hahhaaa...
    soping brg meskut raya la nok. dah jd tart nenas mak oke!!!

    suliana:
    yummmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy~~~

    pink velvet:
    oh, sgt tetiba komennya tu! ;)

    laskar pelangi:
    lap sket air liur menceceh tu... x lok anak dara gitu! hehehe

    ReplyDelete
  10. faiez:
    wa yg ngadap ni lagi la...

    fea:
    ni sbg ujian kekuatan iman di bln puasa...

    mamasyaza:
    akak jer yg notice daging grg kunyit. org lain semua duk sebut ketam jerk.

    liemaopurut:
    silakan2... senang jerk!

    ReplyDelete
  11. perghhhhhhhhhhhhh terliuq tgk itu ketam dgn dgg... aduyai dap nye ler nmpak ...

    * raya wat open house dak

    ReplyDelete
  12. lapo..lapo...nak nengok tat nenas tu! :)

    ReplyDelete
  13. ketam tak terlior sebab aku elergik
    tp daging goreng tu
    maveless

    ReplyDelete
  14. box office la...meletopp ketam ko

    ReplyDelete