Tuesday, October 9, 2012

Kehilangan kedua... tabahlah wahai hati... :(

Pena menulis tentang rasa...
rasa yang temannya rasa di kala ini... yang pernah aku rasa...
sela masanya tak lama...
temanku merasa di kala aku belum lupa tragedinya...
rasa HILANG... MERINDU walau tak pernah BERJUMPA...
dari segumpal darah... ditiup roh dari SANG PENCIPTA...
memberi erti yang sangat besar buat pasangan suami isteri yang bercinta...

buat si ibu menyulam rasa yang seribu rasa...
ada khalifah kecil di rahimnya...
setelah bertahun menanti pewaris cinta...
ya ALLAH... tak terucap rasa seribu rasa itu dengan kata...

tiba masa...
Allah kata si khalifah kecil masih belum sedia...
... belum sedia untuk dilahirkan dan memikul tanggungjawab sbg khalifahNYA...
maka kepada Allah kembali dia...
buat si ibu menangis walaupon dalam redha relakan pemergiannya...
ya, tahu tak bagaimana menerima dengan redha apa yg ditentukan oleh Allah tapi air mata tak juga berhentinya...
mencurah curah tanpa henti walau berkata "aku terima ujianMU dengan lapang dada..."

Ya Allah...
besarnya aturan yang KAU rencanakan...
memberi kami nikmat rasa menjadi ibu walaupon untuk beberapa ketika sahaja...
memberi harapan kepada kami yang kami mampu menjadi ibu sebenarnya...
cuma waktunya belum tiba...
tak pernah timbul sekelumit kecewa dan putus asa...
KAU maha tahu apa yang terbaik untuk kami...

Ya Mannan...
jadikan dugaan dan ujian buat kami semakin dekat denganMU...
semakin mengenaliMU...



buat sahabatku NEENA...
bertabahlah wahai sahabat...
Allah menduga orang2 yg DIA sayang...
bertuah kita menjadi orang2 yang diuji tanda kecintaanNYA...
LOVE U LILLAHI TAALA...






24 comments:

  1. mana kan mampu utk ilangkn rasa itu..
    rindu tetap di hati..
    cemburu menguasai diri bila teman lain dikurniakan "anugerah tak ternilai" itu..
    sabar, sabar, sabar ..
    kita punya rezeki satu hari nnt..
    percaya pada yang SATU..

    imanJB

    ReplyDelete
  2. salam Puan Ina,

    Sy mmg silent reader puan Ina n Puan neena..

    Allah ingin menguji hamba2nya..
    meminjamkan dia buat seketika..
    supaya kita lebih kuat n slalu bermohon kpdNya..

    Blog ni,sy search ngan pakcik google..minta pjgkan juga ke puan neena yer..

    http://ayiewiyah.blogspot.com/2012/02/himpunan-petua-petua-mohon-zuriat.html

    niem_03@yahoo.com
    Yati_hamid

    ReplyDelete
  3. Setiap yang berlaku ada hikmahNya.

    ReplyDelete
  4. Salam, Ina..
    Say sorry to hear that buat Neena..
    InsyaAllah, ada rencana yang lebih baik buat Neena & Ina oleh Allah..Tabahkan hati ya

    ReplyDelete
  5. Aku orang pertama tau pasal neena kebetulan aku jumpa dia kat klinik dan secara tak sengaja Fayel tertekan no dia malam tu dia assume aku nak tau pasal dia padahal xpun..masa dia bgtau hal sebenar aku menangis terus peluk dia..aku paham perasaan korang berdua..sayang sayang tabahkan hati ye..aku mendoakan kamu neena dan ina..amin

    ReplyDelete
  6. agar kamoo berdua diberikan kekuatan dari-Nya.. amin...

    ReplyDelete
  7. Ada 2 perkara sebagai ujian iaitu anak dan harta..Kalau ada,jadi ujian, kalau tak ada pun jadi ujian.

    Mari kita sama2 doa ye Ina..kerana daku juga menanti detik2 indah itu

    ReplyDelete
  8. tu la ina...rasa sedih sgt... pasti ada hikmahnya... atleast kamu berdua pernah merasa title 'ibu' walopun seketika... eka...? lgsg tak penah... sob sob sob...

    no.. takmo sedih... ALLAH tau apa yg direncanakan.. DIA dah atur sebaik2nya dah

    ReplyDelete
  9. kadang2 Allah ambil sesuatu dari kita sebab Dia nak gantikan dengan yg lebih baik.

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum kak.
    mungkin rahim kak neena ni tak kuat dan peranakan dia dalam kedudukan yang longgar,jadi tak dapat untuk terus lekatkan janin .
    Ibu saya mengurut wanita bersalin dan dia juga membuat urutan tradisional wanita.Insyaallah dia boleh tolong kak neena ni.
    Berkat usaha,pertolongan urutan dan kuasa allah,ramai yang kembali mengandung bila berlaku keguguran begini selepas mengurut.Mungkin boleh telefon nombor ini 0123447924-pn noi. Insyaallah,boleh diubatkan. :)

    ReplyDelete
  11. YA ALLAH....tabahkan diri kami menerima dugaan ini....moga iman kami makin kuat...
    Amin

    ReplyDelete
  12. Allah tak beri ujian yg kita tak mampu tanggung. Semoga tabah ye :)

    ReplyDelete
  13. Allah tak beri ujian yg kita tak mampu tanggung. Semoga tabah ye :)

    ReplyDelete
  14. semoga ina dan neena tabah menghadapinya...

    ReplyDelete
  15. kak ina..Rancangan Allah itu Indah..Bertabahlah kalian..Insya Allah :)

    ReplyDelete
  16. banyak2 bersabar, beristigfar dan berdoa kepadaNya...
    Dia Maha Mengetahui...
    insyaAllah ada rezki u berdoa nanti...

    ReplyDelete
  17. semoga cik ina dan kak neena selalu kuat tuk berdepan segalanya.. berat mata memandang lagi berat kaki yang terus melangkah.. semoga kekuatan itu tetap milik kamu berdua

    ReplyDelete
  18. setiap yg berlaku ade hikmah nye kan..sabar lah kepada teman cik ina..

    ReplyDelete
  19. yup, perancangan Allah yang terbaik

    sedih itu memang tp jgn berhenti berharap dan redha kerana Allah telah merancanakan yang terbaik

    ReplyDelete
  20. Semoga keduanya tabah menghadapi ujian Allah.. Saya jua merasa apa yang di rasa. Usaha dan tawakal itu amat penting, jika di takdirkan tiada rezeki dari-Nya, Redhalah.. ada yang hikmah yang manis menanti. Insyalllah..

    ReplyDelete