Tuesday, July 17, 2012

Cakap hal baik adalah tunjuk baik?!

Assalamualaikum wahai kesayangan...
semoga kalian dalam redha Allah sentiasa.


Bila post hal baik2, ada yang baik penerimaannya... 
tapi ada juga claim kita as tunjuk baik!
ABAIKAN!!!
ibarat pepatah: tak hidup dek puji, tak mati dek keji (bahasa x berapa sopan). 
bahasa sopan: Allah itu tidak pernah lelap dan maha melihat. teruskan berdakwah sebab itu tanggungjawab setiap dari kita sbg hambaNYA.


Uslub Dakwah Itu Luas...
Gunalah segala kemudahan, kesempatan untuk menyampaikan setiap kata kata, tulisan, hasil lukisan yang akan membangkitkan semangat, memperkenalkan kpd seantero dunia tentang keindahan dan kehebatan islam yang syumul. Ayuh rakan rakan, jgn berhenti melakukan amal kebaikan kerana malaikat tidak pernah jemu mencatat segala amal kebaikanmu.
#sumber: Fesbuk la... mana lagi! ;)


Pesanan Ustaz Azhar Idrus:
"Semua orang berhak berkongsikan kebaikkan dlm fb sekalipun dia baru nak merangkak dijalan membaiki diri.. usah pedulikan kata orang, kalau ada hadith atau kata2 nasihat atau artikel2 yg berfaedah, post sahaja..malaikat akan mencatat pahala anda.." :)






#Nota kaki dari Cik Kaki: Tiada pendosa yang tiada masa depan. yang dikira bukan permulaan perjalanan kamu tetapi pengakhirannya jalan kamu...




6 comments:

  1. ye kak ina..nak jadi baik agak payah sbb mentaliti masyarakat kita agak menjelekkan..tapi sy juga yakin..1 hari nti..mereka-mereka ini akan beroleh hidayahNya sepertimana Allah kurniakan hidayahnya kepada sy :)

    ReplyDelete
  2. btl3...

    bila kita post mende baik, org slalu ckp kita nk menunjuk2, padahal niat kita bkn mcm tu...huhuhu...dan akhirnya start la acara mengumpat brcerita ttg dri kita...sadis btl...

    ReplyDelete
  3. i suker baca blog u pn kaki.hehehe...best. hope u trus boleh menyampaikan kebaikkan...i pun dalam usaha mengubah diri...harap2 satu hari nanti leh jadi lebih baik dari hari ni

    ReplyDelete
  4. betul3 sgt..tak suka tak yah la sibuk2 nak komplen kan..bukannye buat jahat pon -.-'

    ReplyDelete
  5. eh btul tue, kdg2 kita cuma post di fb sbg renungan bersama, mungkin ada yg kena tempias kot, trus nak perli2 pulak..adusss. apa salahnya kalo kita sama2 muhasabah diri..

    ReplyDelete