Wednesday, March 21, 2012

WordlessWednesday | 21Mar12 ~ KONON yang sgt BENGANG! Culik diri sendiri pon ada ka?!!!




FATIHAH DISAHKAN LARI IKUT KEKASIH!
baca tajuk pon dah menggelegak hati...
KONON diculik... sekali hamekkkkk ko!
aduhhhh dik manis...
ko sedar tak ko secara langsung dan tak langsung dah menyusahkan banyak pihak!
penat ahkak simpati dan fikir apalah nasib ko...
hmmmm... BENGANG la jugak kot!



 Ya Allah... permudahkan urusan ibubapa dalam mendidik anak2 di akhir zaman ini...



nota kaki 1: 
ok, tahu... tak jadi WORDLESS WEDNESDAY dah pun! :p


k, dah alang2 tak jadi entry wordless, kita sambung entry kasik berjela.
bukan kena karang pun... just copy n paste jer... hehehehe...

____________________________________________________________

Fatihah ditemui selepas polis menahan seorang pemuda berusia 20-an dikawasan Merchong pada pukul 4.30 petang. Jarak lokasi mangsa hilang diTaman Tas, Kuantan dengan tempat mangsa diselamatkan kira-kira 100 kilometer.

Sumber memberitahu selepas ditahan, lelaki yang dipercayai kekasih mangsa membawa polis kesebuah rumah yang menempatkan Fatihah. Rumah tersebut adalah milik keluarga lelaki itu.

"Mangsa mengaku dia keluar dari rumahnya untuk mengikut lelaki itu dengan rela hati", kata sumber itu ketika dihubungi disini malam tadi.

Siasatan mendapati lelaki yang ditahan itu merupakan kakitangan kerajaan yang bekerja di Alor Setar, Kedah dan pulang ke Pekan untuk bercuti.

Difahamkan, kehilangan mangsa telah dirancang oleh pasangan tersebut dan tindakan Fatihah keluar ke kedai merupakan satu helah mangsa.

Sehingga malam tadi, suspek masih ditahan untuk siasatan lanjut manakala mangsa pula akan dihantar ke hospital berhampiran untuk pemeriksaan kesihatan.

Dalam pada itu, Nor Mala berkata, dia tidak percaya Fatihah dilarikan diri dari rumah kerana anak sulung daripada tiga beradik itu seorang yang taat kepada keluarga.

Sumber: Gugel


nota kaki 2: 
ada kawan kata: "Alhamdulillah...ni tandanya DOA kita d makbulkan...spttnya bersyukur dia pulang dgn selamat. Betul x? ;)"

~> hmmmm... betul la jugak kot.... ntah, malas lah nak komen. janji ko selamat wahai budak. tapi  sian mak bapak...

kawan kata lagi:
"Alhamdulillah...kes mcm ni kat mana kita nk tgk? Sbnrnya tanpa kita SEDAR, Allah nak uji IMAN kita...mula2 kita dgr berita dia kena culik, kita simpati. Bila kita dgr pulak cerita dia lari ikut laki, kita maki. Sdgkan perkara sebenar kita x tahu pn dlm dua2 situasi tu. Kita cuma ada sedikit info (maklumat berdasarkan paper), yg selebihnya kita cuma ber-SANGKA-an. Asas sangkaan kita tu hanya pada paper..."
 
~> akhirnya saya kena akui... saya membenarkan emosi menguasai jemari menulis. tanpa membenarkan minda berfikir dari sudut berbeza... terima kasih atas peringatan sahabat... ingatkan saya di kala saya alpa... 






5 comments:

  1. da agak da..
    sebab tuh semalam saya update kiasan pasal didikan ibu bapa..
    hurm, kalo semalam saya sebut neh mau kena hentam ngan org ramai sebab x peka n prihatin masalah mak bapak budak neh kan.. hangennn je kann~

    ReplyDelete
  2. hurmmm... kalau betol la cita ni..."lantak ko la fatihah oiii...."

    adoi...dunia skrg..mcm2...

    ReplyDelete
  3. adoii..mcm2 la jadi zaman skrg ni..takut pon ada

    ReplyDelete
  4. kecian kat mak ayah dia.dpt malu.aduhai anak..tak fikir ke perasaan diowang.lari rumah BF lak tu..bukan SUAMI. T___T

    ReplyDelete
  5. Setuju ngn Cik Kaki. Walauapapun cerita sebenar kita kene refrain diri dari mempunyai persepsi negatif pada budak ni or family dia selagi tak tau cerita sebenar. Sometimes, wartawan paper ni wat silap juge sebab nak jadikan sensational news or semata-mata nak news keluar dulu and sound lebih gempak dr paper lain. Ada satu masa dulu, lecturer sy yg gi travel kt France n involve dalam accident dikatakan mati ditempat kejadian. Walhal, dia balik Malaysia sihat walafiat jerk. Sape2 yg trlibat dengan dunia penyiaran should be more responsible and alert. Untuk elak fitnah and for ur own good hereafter.

    ReplyDelete