Wednesday, March 21, 2012

Yang MUDAH yang Berganjaran Berganda!


MAHMUDAH!
Jika status kita banyak orang like, apa kata kita ?
Alhamdulillah, banyak yang like status saya. 
Mungkin semua yang like ni suka apa yang saya post. 
Moga semua yang membacanya dan mengambil iktibar daripadanya mendapat manfaat. 
Allahumma amin!


MAZMUMAH!
Jika status kita banyak orang like, apa kata kita?
Wah , banyaknya orang like status aku! 
Bangganya aku, rasa macam famous pulak. 
Lepas ni aku nak buat banyak-banyak status best-best la. Biar banyak orang like ! 


Dan sahabat (diri sendiri jugak), 
ikutilah yang MAHMUDAH kerana itu akhlak Rasulullah, 
jauhi yang MAZMUMAH kerana ia mampu mendatangkan fitnah. 
Naudzubillah min zalik! 


Tulislah sesuatu yg boleh menjadi saham akhirat. Jika tak mmpu menulis sebuah kitab yg boleh menjadi panduan seluruh umat, sekurang-kurangnya tulis sesuatu kebaikan yg boleh diamalkan setiap hari kerana saham amalan yg diamalkan oleh mereka akan sampai kepada kita walaupun kita telah meninggal dunia bertahun-tahun.


5 comments:

  1. dari ape yg sy perhatikan..ramai org lebih suke like perkara mazmumah. kalau kata2 nasihat, jarang sekali. nauzubillah.. T__T

    ReplyDelete
  2. ;) mudahan tpahat sifat mahmudah dlm diri kita kan

    thanx ina for the wish.saya juga akan sntiasa doakan kebahagiaan bpanjangan buat ina dan suami..

    ReplyDelete