Thursday, April 5, 2012

Tak mampu Memimpin... aku hanya mampu Meneman...


Jangan pernah jadikan aku IDOLmu...
kerana aku terlalu jauh dengan SEMPURNA...
yang baik tak salah contohi, kerana itu dari ALLAH...
yang buruk jangan dicaci, tapi tegurlah aku kerana itu kelemahan aku...

Jangan pernah minta aku MEMIMPINmu...
aku tak mampu sedangkan aku masih bertatih dalam langkahku...
tapi serendah hati, aku tidak menolak untuk MENEMANImu...
kita perlahan bertatih dan berjalan bersama...
biar menyusur biar merangkak... kita tetap maju ke hadapan...
kita saling berpimpingan...
kau jatuh aku jadi tongkatmu...
aku tersungkur kau jadi pembangkitku...
biar terjatuh biar tersungkur... tapi kita saling membantu untuk terus bangun...

perlahan kita tangkis... perlahan kita tepis segala onak dan duri di dunia ini...
perlahan kita menyusuri segala dugaan
demi menuju jalan bercahaya yang destinasinya adalah JANNAH ILAHI...
semoga kita ditetapkan di jalan yang diREDHAI...
InsyaAllah...

Rasa yg tak terungkap dengan kata,
...InaAchik...


jadilah bayang-bayangku...
sentiasa mengiringiku...
biar kita saling melengkapi kekurangan sesama sendiri...




10 comments:

  1. Buat baik ni macam2 sebabnya tp tak tau yg mana terbaik:
    kerana Allah
    kerana dapat pahala
    kerana nak masuk syurga

    Ape pun yg paling best buat baik ikhlas semata-mata kerana Allah

    semoga Allah merahmati kamu...amin...

    ReplyDelete
  2. Sayu...n sungguh menyentuh hati....

    ReplyDelete
  3. dalam kesibukan bekerja ... minda kamu masih mampu menghasilkan penulisan yang bermutu-lun u ~miszz Liana~

    ReplyDelete
  4. bersama-sama berpimpinan tangan menuju janah Ilahi..subhanallah...

    ReplyDelete
  5. ina bole jd model pakaian muslimah..vogue.

    ReplyDelete
  6. Aminn...tetapi ramai yang menhakimi kita walau sebaik mana pun kita lakukan...

    ReplyDelete