Tuesday, April 10, 2012

FAUZAN AHMAD, awak dah buat saya menangis...

Saya dapat komen dari seorang pembaca blog, Fauzan Ahmad namanya...

his text:
Maaf yer puan kaki,
3 years ago, my mom diagnosed with breast ca. stage 4. She has been coping very well with the treatments since then. Now, it metastasized to the lung and bones. This is completely insane and none of the recuperative measures suggested in healing cancer. Please text your supportive words to show support to my mom. She is a strong woman, and your wishes and prayers will make her stronger. (Text to Rosidah Harun at 019XXXXXXX preferably in Malay).

tetiba saya beremosi... saya menangis... saya tak tahu nak tulis ape... yang saya mampu, doakan semoga Allah memberi kesihatan yang baik buat Puan Rosidah Harun. 

Fauzan...
komen anda betul meruntunkan jiwa saya...
Mungkin di kala ini kamu merasa, ujian apakah ini?
Allah sedang memberi peluang untuk kamu mengumpul pahala dengan berbakti pada ibu yg sedang sakit...
itu tanda Allah sayang kamu...

Buat Ibu Fauzan (Puan Rosidah)...
xxxxxxx... xxxx... ditaip dipadam balik... taip lagi... padam lagi...
sungguh... saya tak tahu dan tak pandai nak menyusun kata...
saya tidak berada di situasi di mana puan berada... 
tapi saya dapat rasakan kesakitan yg puan tanggung...
sehebat mana pena menulis, tidak mungkin meredakan kesakitan yg puan tanggung...
puan... ujian Allah itu berbeza beza...
di kala saya menulis ini, saya juga sedang teruji... cuma bezanya mungkin tak sehebat puan...
tapi mari kita rehatkan hati... terap rasa kehambaan...
lalu bisikkan pada hati: "bukankah aku seorang hamba? aku sewajarnya akur dengan apa yang berlaku dan tidak mempersoalkan mengapa aku diuji begini..."
Mungkin kesakitan ini tanda sayang Allah pada kita...
DIA ingin kita selalu dekat dengaNYA... 
dan DIA ingin menghapuskan dosa2 lalu kita...
Allah maha tahu segalanya....
jangan putus harap... terus berdoa padaNYA...
DOAlah semujarab ubat... 
sesungguhnya Allah itu maha pengasih lagi maha pemberi...

Puan, tiada apa yang dapat saya berikan kepada puan...
hanya sujud dan doa padaNYA supaya diberi kesembuhan pada puan...
semoga diberi rasa sabar untuk mengharungi ujian ini...
semoga diberi kekuatan untuk terus berjuang melawan kesakitan ini...

Kawan-kawan... 
sudilah kiranya kalian mendoakan untuk puan Rosidah ini... 
bila kita doakan orang lain, para malaikat akan turut mendoakan kita...

Kawan2 dan diri sendiri jugak...
Bila kita rasa kita teruji... pandang sekeliling...
dan kita akan sedar betapa kita masih bertuah. 
ujian kita tak sehebat mereka yg lebih besar ujiannya... 
ya Allah, KAU maha tahu atas segala aturan... 
jadikan kami orang2 yang sabar dan tabah atas segala ujianMU...


 #Fauzan, sila tinggalkan no telefon anda pada ruangan komen. saya perlukan nombor anda... 







5 comments:

  1. ye kita memang hambaNya..:'( subhanallah...

    ReplyDelete
  2. saye bace entry ni pon dah meleleh air mate.. ayooooo

    ReplyDelete
  3. saya xde blog. tp sy mmg suka baca blog pn kaki. rs tenang membacanya. izinkn sy utk terus mengikuti blog ini ye. sy t'nnti2 apakah isi dalam buku beduk diketuk itu. :)

    ReplyDelete
  4. Puan Kaki, sy sgt tersentuh dgn ayat semangat yg telah kamoo lontarkan...

    Sama2 lah kita doakan utk Ibu Fauzan ni.. moga beliau di beri kekuatan utk menempuh ujian tersebut...

    ReplyDelete
  5. saya pun sedang diuji. Abah sedang bertarung nyawa lawan penyakit dia. takda apa yang mampu saya buat kecuali mendoakan yang terbaik untuk dia :(

    ReplyDelete