Monday, April 23, 2012

Reminders...




✿~ Wanita kelemahannya pada AURAT..
✿~ Lelaki kelemahannya pada SYAHWAT..

Maka tidak perlu berkata :
“LELAKI YANG SALAH kerana tidak mampu MENJAGA PANDANGAN mereka!”
Sedangkan kita sendiri yang KALAH DALAM MENJAGA AURAT..

"Sesungguhnya WANITA ITU ADALAH AURAT, maka jika dia keluar (rumah) syaitan akan mengikutinya (MENGHIASINYA agar menjadi FITNAH bagi lelaki), dan keadaannya yang PALING DEKAT dengan Rabbnya (Allah) adalah ketika dia berada di dalam RUMAHNYA."
♥(HR Ibnu Hibban, Ibnu Khuzaimah, & ath-Thabrani)♥



kalau pakai gini, org panggil Ustazah. 
oh, akhir zaman kebenaran itu jadi satu kepelikan!
ya Allah, kuatkanlah aku untuk jadi manusia2 'pelik' di akhir zaman...




Bila org tanya, "kenapa kau suka berfesyen?"
kita kata: "utk kepuasan diri sendiri..."
so y not kita pakai fesyen kegemaran kita tu.. then cover ngan abaya. kita sendiri jer tahu kita sedang bergaya berfesyen terkini dan berseksi-seksian, tapi tutup dari pandangan mata lelaki2 ajnabi. kata untuk kepuasan sendiri kekdahnya kan...






7 comments:

  1. klu la ade jubah utk menyusukan baby...sy juga mahu berjubah...karang pelik plak...selak jubah dari bawah....hoho...

    sape jumpe jubah berzip di hadapan...sila inform...


    love u darling...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    Last year balk Raya, pergi beraya pakai stokin, pastu semua makcik-makcik cam " Wahhh ... konon sopanlah tu pakai stokin? ". Ok. Takpelah. Diam sudah. Dah banyak makan hati soal pakaian ni. Lantak. :p

    ReplyDelete
  3. Diariku:
    terima kasih atas sokongan!!!
    syg kammmoooo!!!

    cookies:
    jom jemaat ni kita gi carik!

    kammo tahu saya juga syg kammmo byk2!


    Nailah:
    Waalaikumussaalam...
    hmmmm... sedihkan. sedih ngan kejahilan manusia. jgn kata awk, saya pon lalui situasi yg sama. tp its oke, saya suka jadi pelik di mata2 mereka yg buta hati... kita doakan semoga mereka dibukakan pintu hati.

    ReplyDelete
  4. saya pun baru juga pakai stokin, dah terbiasa sebab disana pakai 2 minggu, tapi takde hal, orang takde kata buat2 alim sbb skrang kan fesyen pakai stokin ni..ehehe.

    oh untuk cookies, jubah yg button depan tu (abaya) senang utk meyusukan, pakai tshirt kat dlm.

    ReplyDelete
  5. saya pun teringin sangat nak berjubah dan berhijab dengan cara yang betul.. dulu masa baru balik dari umrah.. stokin memang tak pernah lekang dekat kaki.. sampai laa masuk kerja.. tapi bila di sindir dengan kata-kata sinis iman saya tak kuat..saya terus bukak.. bila dah bukak.. sampai sekarang saya rasa sangat menyesal.. doakan saya untuk menjadi muslimah sejati...

    ReplyDelete
  6. as:
    semoga kita semua diistiqamahkan...

    sheema dean:
    lps ni jgn dgr lagi kata org... tu semua bisikan syaitan. tetapkan iman kita. kita cari redha Allah, bukan redha manusia.
    ina doakan awk...

    ReplyDelete