Friday, January 4, 2013

JAMBU yang sangat 'jambu' :)


3 JAMBU yang sangat 'jambu' nilainya...

kenapa???
dah jambu... nak 'jambu' tang mana lah sangatlah...

ini jambu buah tangan dari suami yang pulang dari kerja di luar kawasan semalam.
itulah suami... tiap kali ada kerja di luar kawasan, dia akan buat balik sesuatu untuk isteri gebu nya...
**cemana isteri tak gebu! :p**
walaupun biasa2 jer pon buah tangannya... manggis ler... 'baju baru' utk tab ler...
tapi ada ajer sesuatu nyer itu.

kenapa apa?

membeli buah tangan ketika keluar bermusafir adalah sebahagian daripada sunnah Rasulullah.


bila segala perbuatan dilandaskan kerana Allah... hasilnya pasti osem! :)


sekian entry pendek. tengah takde mood ber-goblog. hehee...





4 comments:

  1. sedap sedap:)
    makan dengan kicap campur dengan garam gula, letak cili sikit. ataupun makan dengan asam boi.mmg sedappp:)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..
    saya alfakhishah.. saya ada beberapa soalan nak tanya dgn kak ina.. harap kak ina dpt mmbantu..

    1) saya sembahyang dhuha di rumah pukul 8.15am.. tapi saya lupa hafalan doa dhuha.. kemudian saya berdoa bila sampai di opis.. adakah d bolehkan?

    2) apa hukum memasang lagu2 islamik, tapi bila berdering ayat nya x habis lagi tapi dah ber angkat..

    harap kak ina paham la soalan saya ni.. terima kasih kak ina.. salam :)

    ReplyDelete
  3. erm pernah dgar sunnah ni. kirenya kalau kite kluar berjalan g bandar ke, kena beli makanan or apa2 lah utk org y d rumah. kn?

    ReplyDelete