Monday, November 24, 2014

No Monday Blues!



Doa elak rasa risau, sedih, lemah, malas, takut, lokek, beban hutang:


Bismillahirrahmanirrahim.  
Allahumma inni a'uudzubika minal hammi wal hazan.
Wa a'uudzubika minal 'ajzi wal kasal. 
Wa a'uudzubika minal jubni wal bukhl. 
Wa a'uudzubika minal ghalabatiddaini wa qohrirrijaal.
(3X)


"Aku berlindung kepada-Mu daripada rasa sedih dan dukacita
Dan aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan dan kemalasan.
Dan aku berlindung kepada-Mu daripada sikap pengecut dan bakhil.
Dan aku berlindung kepada-Mu daripada cengkaman hutang dan penindasan manusia."

5 comments:

  1. Assalam sis ina,

    Saya nak minta izin copy doa ini ya. nak letak di blog saya. untuk rujukan diri sendiri juga jika terlupa.

    Terima kasih... :)

    ReplyDelete
  2. nak minta izin copy paste nk letak kat ig..tqvm

    ReplyDelete