Wednesday, August 27, 2014

Hadiah osem untuk dihadiahkan pada orang.

Masa raya hari tu, ada kakak neber jemput saya berya ke rumahnya dan masa nak balik dia hadiahkan saya telekung solat yg cantek... tacing sgt! mint colour utk solat sendirian di kamar mmg osem n feeling gojes utk 'ngedate' ngan Allah. Utk dibawa ke masjid kena hati2 sikit ngan telekung lycra ni. tak sesuai if berkaler kaler n meriah sangat... dan ada certain kain lycra x sesuai sebab boleh menampakkan susuk badan dan garisan lintang di tengah belakang (tak faham?! malu la nak taip tali bra. eh, kan dah tertaip! ayarkkkkk).


lebih kurang cenggini telekung pemberian kakak neber tu.
telekung lycra berenda. tapi saya punya cantik lagi! ;)
*gambar belas ehsan pakcik gugel. tuan gambar, pinjam yer! 

Ok berbalik pada telekung cantik pemberian kakak neber tadi...

apa yg saya rasa... setiap kali pakai telekung tu, saya teringatkan kakak neber tu. tiap kali guna, terselit ucapan terima kasih utknya...
begitu juga dgn sepasang sejadah cantik pemberian sahabat blog @Nailah Jeddah nama timangannya (hehee...). coklat macho utk suami... pink geli2 utk saya. comel sangat! tambah2 bila berpeluang berjemaah dgn suami (jarang dpr peluang ni sebab tuntutan solat lelaki adalah berjemaah di masjid)... cantiknya dihampar sepasang... sama corak lain kaler. begitu juga... tiap kali saya guna, saya pasti teringatkan neklah, suami dan budak dobok anak terunanya tu. ;)


Dan saya fikir... bagi telekung solat or sejadah as present bagus nih! mungkin kita tak mampu nk solat banyak (5 yg wajib pun ada yg terlewat janjitemunya), tapi ini cara kata kita utk dapat 'pahala sampingan'. sebelum ni saya suka bagi hadiah Tafsir Al-Quran. so, telekung solat pun boleh dijadikan one of list hadiah. moga tiap kali org yg kita hadiahkan tu guna pemberian kita di jalan Allah, insyaAllah kita dapat tempias pahalanya.  wallahua'lam... 


Ambillah peluang meng-ekspresikan kasih sayang sesama insan sbg jalan mencari redha dan kasih sayang Tuhan.

Sekian. :)


6 comments:

  1. a'ah Ina, ade jenis kain lycra yg menampakan susuk tubuh.. kawan la cerita..tapi saya tak penah memilikinya.. lebih selesa kain jenis cotton, atau kain jenis licin... pendek kata, kain biasa2 la tak la meriah.. white as normal..
    Ina, kain telekung atas tu brape ye?cantik plak..sesuai utk hadiah ka..kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah ada 2 lycra plain satu hitam n satu kaler dull tp jenis yg x lekat. tp xder corak apa2 la. biasa saya pakai ke masjid yg warna hitam la.
      sorry telekung tu saya tak tahu brape. tu kakak neber hadiahkan. xkan nk tanya rege plak kan... hehee

      Delete
  2. Rasa pernah tengok telekong jenis ni kat bangi gateway. Harga dalam rm119 kot. Kita nak gak minta kat husband belum dapat lagi.

    ReplyDelete
  3. kalau jnis kain lycra ni mmg x bape kenan, cz bnyk tgk mmg sgt melekat ngn bdn .. seksi plakkkk .. kalau kt umah je ok lg.. cotton jgk selesa walau lycra ni dok ada mcm2 renda bagai ..
    bile ada yg pakai ms kt masjid rs sgt trgangu ngn colour2 yg terang tu .. sgt x sesuai le..

    ReplyDelete