Tuesday, December 4, 2012

Jom tukar SAYA NAK BERUBAH kepada SAYA PERLU BERUBAH!


Tiba masa untuk berhenti kata SAYA NAK BERUBAH 
tapi ubah kepada SAYA PERLU BERUBAH! 

bila kata kita PERLU BERUBAH, kita akan usahakan yang terbaik untuk berubah, 
bukan hanya sekadar omong kosong... diam tak berbuat apa.

pokoknya harus MENCARI... cari ILMU untuk ubah apa yang kita perlu ubah...
kerana BERUBAH itu bukan hanya PERUBAHAN PAKAIAN, 
tapi juga cara kita BERHUBUNG DENGAN ALLAH...

dan penting juga kita mencari 'kakitangan' SOKONGAN. bagaimana? 
berkawan dengan orang-orang yang mendorong kita untuk jadi lebih baik. 
bisa menegur di kala kita salah... bisa mengingatkan di kala kita alpa...



tetapi...
terus terang saya katakan, saya rasa kecewa bila ada yang kata 'nak berubah' tapi langsung tak menunjukkan ciri2 ke arah itu. ada juga yang dah berubah tapi hanya sebulan dua. kerana apa? tak menghargai hidayah yang Allah bagi. 'nikmat rasa' terabai tanpa berusaha untuk berjihad berperang dengan nafsu sendiri... yer, kalah kerana keinginan untuk berhias. oh, percayalah, naluri kewanitaan itu tak perlu dipadam tapi kita mesti jadi wanita bijak. bijak memilih dan sesuaikan pakaian yang tengah IN dengan ciri-ciri the true MUSLIMAH. 



semoga Allah bantu kita untuk ISTIQAMAH dan sentiasa MUHASABAH DIRI untuk improve apa adanya kita hari ini untuk jadi LEBIH BAIK.




I LOVE ISLAM!




mari kita sama2 usaha untuk amalkan ISLAM secara total, 
bukan ikut yang mana kita suka...







11 comments:

  1. setuju..saya pn nak berubah jg..
    dlm proses ..alhamdulillah walaupun tidak 100%..tetapi perubahan itu saya telah mulakan ..

    tq for sharing

    ReplyDelete
  2. ye SAYA PERLU BERUBAH!

    alahaiii cutenya doodles

    ReplyDelete
  3. ok..sy perlu berubah...sedang berusaha...
    tp agak tersentuh gk bila ada yg kata nmpk mcm 'ustazah',nmpk mcm makcik2...hokey..hati kena kuat...nk jadi kuat...nak Allah sayang.peduli kata orang lain.

    ReplyDelete
  4. ya..saya perlu berubah..!!~
    sgt setuju dgn kata2 akk.bukan shj dr segi pkaian tetapi connection dgn Allah juga.

    semoga Allah tetapkan hidayah ini utk saya terus berubah.
    Mohon doa dr kalian. :)

    ReplyDelete
  5. Perlu berubah kerana hidayah yg diberi, tanda Allah masih syg kat kita. Manusia akn sntiasa brckp,tp diri kita sndiri yg tau betapa manisnya perubahan kita.Dugaan yg paling hebat dari hati kita sendiri. Selalulah pergi ke majlis ilmu spy hati x mati....

    ReplyDelete
  6. salam...akak, sy copy akak punye doodles yg pkai baju wane merah untuk hias sy punye poster boleh x? sy search kat google, islamic doodle then sy tertarik ngan doodle akak...boleh sy copy? nt sy creditkan kat akak

    ReplyDelete
  7. eh, doodles ni pun akak dapat dari pakcik gugel. so, silakan. :)

    ReplyDelete
  8. Betul setuju sangat, ashik ckp nak jer...:-) saya betul2 perlu berubah...

    ReplyDelete
  9. Saya perlu berubah! Tp, say takut niat sy brubah ni bkn utk Allah. Bgmn mahumemperbetulan niat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. berubahlah krn apa sekali pun selagi mana perubahan itu ke jalan Allah...
      dari keterpaksaan akan datang keikhlasan...
      saya doakan yg terbaik utk awk.

      Delete
  10. saya nak ambil doodle tu boleh ? :D

    ReplyDelete