Wednesday, November 21, 2012

Cermin untuk cermin diri?!


saya ditanya... eh bukan!
diberi ayat penyata. eh bukan jugak!
ntah! 
jenis ayat yang tak dapat dipastikan status dan sifatnya.
bunyinya:
Anda rasanya ada cermin di rumah. Cuba cermin diri anda.


yer, kat rumah saya ada cermin
besar lagi... muat berdiri dari hujung rambut sampai hujung kaki.
untuk 'cermin diri', cermin ini tak berfungsi apa pun... 
hanya menzahirkan fizikal diri... juga penampilan diri.
hati nurani, iman dan taqwa, diri sendiri yang tahu... 
tapi jangan lupa, ALLAH jua yang Maha Tahu.
muhasabah diri adalah yang terbaik.

kerana saya... kamu... dan semua kita yang bernama HAMBA 
yang masih terlalu jauh dengan sempurna

yang baik dari ALLAH... yang lemah dari kelemahan saya sendiri...
MAAF atas segala kekhilafan...





 

9 comments:

  1. byk lagi yg harus kita perbaiki kan sis...

    ReplyDelete
  2. Assallamualaikum.
    Selama nie jadik 'pembaca senyap'aje. Terus terang cakap hari2 mesti singgah blog Ina yg best ini :)

    ReplyDelete
  3. nice entry
    http://aisyahlolacham.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. yup..setuju..kita byk sgt kekurangan..jauh sgt dr kesempurnaan...

    -mencari diri sendiri-

    ReplyDelete
  5. sejuk hati tengok kak ina...doakan za etek supaya dapat jadi lebih baik dari sekarang..

    ReplyDelete
  6. yup..setuju..kita byk sgt kekurangan..jauh sgt dr kesempurnaan...

    -mencari diri sendiri-

    ReplyDelete
  7. suka n3ni......

    subhanaLLLah, indah dan damai lihat pic kamu ina.....

    sangatttt sweet "RINDU KAMU"

    ReplyDelete
  8. ala cermin kat umah takleh sekerat badan je heheheh...
    cantik tudung... saya baru ni beli yang saiz telekung tu... Mahu test drive kalau ke kuliah jadi boleh terus buat telekung dah...

    ReplyDelete
  9. perlu cermin yang besar.....

    ReplyDelete