Thursday, June 7, 2012

Mesti! yer, mesti!!!


Bacalah Al-Quran setiap hari 1 juzuk @ separuh juzuk @ 1 muka surat...

Kalau tak mampu, memadailah 1 ayat...

Kalau tak mampu juga, cukuplah dengan memandang Al-Quran dan tanya pada diri sendiri:

"Ya Allah, apakah dosaku hingga aku tak mampu membaca ayatmu..." :(






8 comments:

  1. dulu masa bujang selalu jugak baca..bile dah ader anak nie alahai...sehari selai muka surat pon kadang-kadang tak dapat nak buat...sedih

    ReplyDelete
  2. Salam kenal. Ya Allah, biarkan aku sentiasa mengingati setiap ayatmu, lindungilah kau...sentiasa.

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH...
    sedang cuba melakukannya setiap waktu solat...

    ReplyDelete
  4. sejak anak 3 ni memang susah nak cari waktu, solat pun terkejar2 kdg2 tuh....cuba gak utk buat sekurang2nya seminggu skali, nak2 malam jumaat.......byk alasan kan, not good kan ina....sama2 kita doa agar kita punya masa walau satu ayat!

    ReplyDelete
  5. kebanyakan kwn2 yg dah ada suami& anak2..selalu juga mengadu banyak perkara mereka xsempat nak buat. Inilah hikmah Allah 'melambatkan' jodoh seseorang..Allah nak sy tumpukan lebih byk masa denganNya. Ruginya kalau sy tak manfaatkan masa2 ini..

    ReplyDelete