Wednesday, June 20, 2012

Inspired by Rina Salleh


Bukan terinspirasi dengan gayanya (terlalu bergaya untuk saya yg dah makin mak2 ni)...
tapi terinspirasi oleh status2 di Facebook nya...



Seronok hidup ni bila kita bermanfaat kepada orang lain. Walaupun sedikit. InshaAllah.

Seronok hidup ni bila kita kurang ambil hati kata-kata negatif. Positif. Hidup satu perjuangan. Berjuanglah dgn perasaan sendiri.

Seronok hidup ni bila kita sedar salah sendiri, akui dan perbaiki. Tiada guna pertahankan perkara yg salah.

Seronok hidup ni bila kita belajar memaafkan. InshaaAllah sikit-sikit kita dapat lupakan. Hingga suatu masa tanpa sedar, kita dah lupakan semuanya. 

Alhamdulillah.


yup, it touch my heart deeply.

Aku baca... aku rasa...
dan sedar betapa jauhnya kita dengan kesempurnaan hati...
mulut berkata maaf, tapi terkadang hati keras enggan melupakan...
mulut berkata ikhlas, tapi terkadang minta dibalas...
kata ingin sentiasa positif, tapi masih ada tanggapan negatif...
duhai hati... bangkit membantu jiwa...
jiwa yang rindu keamanan...berhubungan baik sesama insan...
pangkalnya... perlu perbaiki dahulu hubungan dengan ALLAH...

Ya Rabb, beri aku kekuatan berjuang dengan perasaan sendiri...
Jadikan aku orang jauh dari prasangka hati...


# Kata2 itu mati... Tulisan itu mati... hinggalah kita yang hidup 'menghidupkan' yang mati...



No comments:

Post a Comment