Tuesday, May 22, 2012

Krabi May 12 ~ Hotel Review: Aonang Phu Petra Resort

Sepanjang 4d3n kami di Krabi, kami menginap di AONANG PHU PETRA RESORT.
Nak pape info tentang harga aper, korang boleh text diorang jer kat fesbuk. mesra alam gitu! :)

Seperti sedia maklum, pada awalan entry aku dah cakap yang masa aku beli tiket flight masa promo free seat hampir setahun lalu, kebetulan plak ada promo kaw2 nyer utk accommodation. tak silap lebih 50% la. terus grab masa tu pastu peram sampai setahun. berbaloi - baloiiiiiiiiii~~~~

kenapa Aonang Phu Petra? 
1st skali, masa promo tu hotel ni antara yg murah. heheheee...
pastu aku suka konsep resort yg sebijik sebijik gitu. i mean bukan berbentuk bangunan berlapis-lapis. kunun feel cam duk kampung gitu la. pastu view yg cantik kehijauan. 

Tapi awal2 lagi aku tak ambil breakfast sebab takde sijil HALAL. dan cadangan aku, better korang janganlah amik pakej breakfast. duit tu korang bleh beli breakfast kat gerai2 muslim kat luar yg bersepah nun. lagi sodap n meletops! :p

Juga ingin dinyatakan, Phu Petra ni ke dalam sikit dan agak jauh dari Aonang Beach. Kalo nak jalan, confirm semput separuh jalan. tapi pihak hotel sediakan pengangkutan dari hotel ke depan MC D Aonang setiap sejam dan pick up dari MC D ke hotel pada masa tertentu sahaja. Tapi pada hari kedua, kami sewa skuter comel dan jadi rempitan jadian kat sana. so, takde masalah! :)


check-in.
patutnya kena deposit 3000 bhat (rm300) utk deposit (walaupon kita dah bayar penuh) tapi sebab staff lupa mintak masa aku check-in tu, selamat lah aku. so, bagi yang takde credit card, sila sediakan extra money sebanyak rm300 utk deposit hotel walaupon korang dah wak fully payment.

pastu staff dia bawak ke bilik dan bila bukak pintu, i blushing u! 1st time ade bilik ala2 pengantin baru ala2 hindustan ngan bunga bertaburan di atas katil. 5 tahun mak kawen yer anak2... ni baru dapat katil indah begini. tetiba tacing plak... :p
dan sblom blah, staff tu wish: "Happy honeymoon madam..." ohhhh... tacing lagi! 





k, sini aku share tips cemana nak dapatkan bilik indah begini. yerla, mana dia nak tahu kita ni nak honeymoon ape kan kalo diri sendiri tak cakap. seminggu sblom tarikh keberangkatan kami, aku mesej diorang kat fesbuk mintak jemputkan kat airport. pastu bagilah hint2 kunun x sabar nak nak celebrate hanimun kat sana. dan sgt2 appreciate kalo diorang boleh deco bilik kasik up mood hanimun tu! skill menjadi beb!!! hahahahahahaaaaa... korang cubalah...mana tahu untung sabut timbul kan! :)


 pengantin buruk yg tetap nak feeling2! kasik can la der... :p



 bilik yang besar...


n da best part....



jeng jeng jengggggg...


 k, no caption! :p


mari kita tinjau keadaan sekeliling hotel...


 depan bilik



 bersih!

 tempat makan



 ohhhhhh... saya suka akan kehijauan itu! tenang.


 lobby

 biasan.

 kesimpulan:
i'm enjoy here!!! layanan tip top...


 one of staff yang melayan aku dgn baik sepanjang di sana.
nama dia bahasa siam aku lupa, nama translation: Lucky! :)







8 comments:

  1. Wahhhh itik atas katil tu sebijik cam katil Fasha Sendat ngan Jejai haritu ek? Sini kew dorang stay weee...!
    My latest Entry :)
    Mak sentap kat Citrawarna 2012 Dataran Merdeka

    ReplyDelete
  2. cantik tpt nie..seyesss...:-)

    ReplyDelete
  3. ya Robbi !! nape sy tgk sgt best nih!!! nk pi tapi mesti kene kumpul duit byk2!! tp bestnye...tempatnye pon cun!!!

    ReplyDelete
  4. ROMANTIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKNYER KAMU...:)

    ReplyDelete
  5. alahaiii seronok betol tengok.. bilik cantikkk!!

    ReplyDelete
  6. bestnyer kak ina..kite xpernah g hanimun pon..huhu xsempat..

    ReplyDelete
  7. bestnyerrrrrrrrrr! nak gak hanimun suite cenggini heheeee

    ReplyDelete
  8. kak, bole bagi nama n kat mana nk cari travel agent yang akak ambik?
    bestla n murah.travel agent ni akak cari kat sana terus ya?

    ReplyDelete