Thursday, May 19, 2011

4th WeddAnn @ Langkawi: Berbaloikah beli pinggan mangkuk & coklat kat Langkawi???

Catatan percutian Langkawi hari ke 3:

PAGI:
gedik2 santai kat hotel (Aseania) sebab nak enjoy bekpes adalah gagal sebab makanan tak sedap dan tak banyak pilihan! menu sampai hari aku boleh ingat satu2! choi btolla~~~



LEWAT PAGI ke TENGAH HARI: 
PEKAN KUAH destinasi wajib kalo ko dari stok makcik2 gila pinggan mangkuk periuk belanga!

acara wajib bila ke langkawi adalah pokaikan duit laki! tanpa segan silu, aku mmg ngaku aku adalah dari spesis tersebut. dan tanpa rasa bersalah jugak nak bukak pengkung laki sendiri nak gitau korang... achik pon dari spesis ala2 chef wan sebab dia juga suka pinggan mangkuk. dia lagi la... taste melangit dari bini dia. seb baik sedor diri ngan kemampuan kompeni yg bayar gaji ciput! :p

coklat? hmmmm... bagi aku lebih kurang jer harga ngan KL ni kecuali DAIM sebab kat sana RM15.90, kat KL = RM 27.90 sepeket. kalo ko giler nak mkn DAIM, silaka borong secara pukal kat sana. aku just beli sikit2 untuk family jer... diri sendiri takder sebab achik cakap takut kena kencing manis. padahal takut bini dia obes! :p

bagi aku memang worth sangat beli pinggan mangkuk n periuk belanga kat sini. mase 1st pergi Langkawi, mmg beriban aku beli set pinggan dan periuk vision. kali ni, just topup yg mana ader jer...

memula survey pinggan mangkuk kat sini dulu tapi tak jumpa apa dicari melainkan bag bertayar tampung muatan bila balik nanti. murah la baggage kat Langkawi ni aku rasa...





sudahnya menggila kat Idaman Suri. 
aku suka sini lagi banding Haji Ismail Group sebab susun atur dia lagi luas pandangan.boleh shopping secara sistematik. :)


LEWAT TENGAH HARI:
balik dari pekan kuah, melantak jap... (nanti aku review mana tempat nak mkn erk)pastu terus check in Langgura Baron kat Pantai Chenang. patutnya Malibest tapi travel agent adalah bengong! mencik... mencik... dan mencik! tapi seb baikla Langgura Baron tak menghampakan mana pun... OK la... lagi best dari Aseania. ni pon tgklah, kalo rajin aku review... kalo tak, aku peram sendiri... hehheheee...

22 comments:

  1. berbaloi...aku borong vision sumpah murah dari kl...hoyehh

    ReplyDelete
  2. kak pinggan mangkuk jek erk, barang2 elektronik murah tak??? mcm deep fryer bagai hehehe

    ReplyDelete
  3. mimy:
    kannnnnnnnnn... :)

    bitt:
    alaa... kite survey pinggan mangkuk jer... brg letrik x tgk la plak...

    ReplyDelete
  4. cokolat daim tu yg ngigau nak g langkawi....

    ReplyDelete
  5. kmk adalah manusia yg xsuke berangkut pinggan mangkuk kt langkawi tu...dunno if 1 day kmk jd species mcm ktk jugak...mengangkut pinggan mangkuk dr langkawi...sebab dr pandangan mata kmk memang cantik kt idaman suri tu..

    ReplyDelete
  6. ai rase agak berbaloi...[kalau tak naik flight lagi berbaloi2..sebab ley borong banyak].. harge kat sane jauh sangat murah dari luar... tu tang pinggan mangkuk cawan periuk belanga lar..part coklat tu..terpulang pade orang yang suke.. but DAIM'S yes...:p

    ReplyDelete
  7. nyesal tak kirim bekas kuih raya... :(

    ReplyDelete
  8. masa duduk sana dulu tak terpikir nak beli corelle,vision tu suma,maklumlah masih awal remaja..dapat gaji pun buat enjoy jalan-jalan,dah sikit dewasa(perasan) ni,baru rasa macam alamak..nape dulu tak beli sikit..huhuu

    ReplyDelete
  9. hukhukhuk nok aku lak terbalik..kalau g sana aku borong ciklattt..almaklum sgt berantuuuuu huhu...

    pggan mangkuk ni lom smpai seru lagi..cer ko seru aku nokkk..mana tau menjadi..aku terjangkit pulak hehe

    gbr chalet tu mcm best je...kayu2 cmtu i loikeeee ;)

    ReplyDelete
  10. su su:
    ade kat jusco tp rm27.90.
    gi la carik dr duk ngigau...hhehehe

    ReplyDelete
  11. flo:
    tunggu dh kawen n ade dapo sendiri nanti...

    ReplyDelete
  12. ratusiput:
    aku pon x beli bekas kuih sebab x larat nak hangkut wak blk naight flight.

    ReplyDelete
  13. norinaomar:
    alaaaaaaaaa... dulu memuda mmg la...

    ReplyDelete
  14. pinky momma:
    aku takut sakit gigi (padahal takot gemok!)

    meh sini aku seru kasik jangkit sket!

    ReplyDelete
  15. hehe..masa gi dulu pun,mesti masuk ismail group ni..

    tapi beli cekelat la banyak..balik2 sebulan jenuh nak abeskan coklat.keke

    ReplyDelete
  16. ashra:
    dulu masa 1st time gi langkawi pon taksub beli coklat gak...
    skrg jer dah insaf. hehhee

    ReplyDelete
  17. dengan segala pingan baru maka cik kaki suka berjalan makin pandai memasak plus rajin macam aku bukan chef

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. banyak nye soping
    aku mgm tak minat pinggan mangkuk
    tp klw g langkawi
    menda yg aku bli perfume & coklathehee

    ReplyDelete
  20. faiez:
    alaaa... ade pinggan mangkuk br pon, kalo time malas x berasap jugak!

    ReplyDelete
  21. nana:
    aku perfume dah berlonggok x abes nk pakai... :)

    ReplyDelete