Tuesday, October 19, 2010

Perlu ker suami mintak baru nak bagi???

lama giler tak masak... lepas balik raya hr tu, mana ader msk2 sgt... kalo masak pon, masak food tema hari raya...  xder lauk pauk juadah harian... ok, last week nekad nak masak. tapi mood masak ntah mana keluar bersiar siar tak jumpa cari jalan pulang... puas kuseru seru... akhirnya ahad lepas mood masak telah kembali kepangkuan seorang aku dgn selamatnya... enchik suami menyambut kepulangan mood memasak isteri dengan gembira tahap overdose...

"suami rindu sgt ngan masakan isteri..." 

"ololoooo syayang syayang mucuk mucuk... rindu masakan isteri yer... ok2... suami nak makan apa?"

"kita nak makan ketam masak lemak cili api..."

ketam masak lemak cili api jer?! huh... masak sambil debik dada jer tuh! haahhahahaaaaa~

masak lemak cili api ketam permintaan enchik suami...

 pelakon tambahan di mana peranannya sangat besar... kerana ikan pekasam ni lemak aku dapat kawan baru... makan nasik bertambah kooooooooooooo~~~
aku rase jiran sebelah dapur aku confirm makan hati jeles bau aku goreng pekasam ni... huh, dapat gak aku balas dendam sebab dia selalu goreng ikan masin ni... ingat ko jer kak (aku rase dia mmg kakak la kot, sebab x pernah jumpa pon... ;p) ade ikan pekasam... aku pon ader laaaaaaaaaaaaaa...

hidangan tengah hari kami...

pas makan achik terbongkam... :)

24 comments:

  1. bestnya ketam tuh...tapi ikan pekasam tu lagi best !

    ReplyDelete
  2. enak bangat! nak gi makan umah iena la cemnih,heheheh....

    ReplyDelete
  3. weyyyy...aku suka ketammmmmmmmmm...nk jugakkkkk...kekeke..
    suami aku feveret ikan2 masin ni gk..hehe

    ReplyDelete
  4. sedapnay ikan pekasam...kat mana nak beli yer?

    ReplyDelete
  5. ikan pekasam...kat umah aku pun ada ikan pekasam..tapi yang menyakitkan hati..aku jerk yang makan...laki aku xmakan..tue yang aku malas nak goreng ikan pekasam tue...

    ReplyDelete
  6. semangat masak aku je ntah kemana dia kena culik...kena bako idup2 kot tu yg tak balik2...aku hrp dia bole balik ke pangkuan aku dlm bulan 12 ni...

    ReplyDelete
  7. kak iena..lom mkn lg nih....:P... *smbl tarik air liur jth*...

    ReplyDelete
  8. nyaman bah...pandey nau kitak masak tok

    ReplyDelete
  9. sedappppnyaaa...kami sekeluarga suka sgt ngan ikan pekasam, bertambah2 le nasi nanti

    ReplyDelete
  10. takpe nok..laki dah mintak tu...kang ko minta lain lak....larikkkkkkk

    ReplyDelete
  11. entry masakan eina lah yg paling mekchu suka... kalau dpt rasa lagik la sorga..

    ReplyDelete
  12. emme:
    boleeeeeeeee... ketam beli sendiri! hehee

    ReplyDelete
  13. zura@iwan:
    resipi dh bagi... wak la nok.

    ReplyDelete
  14. suria amanda:
    tak beli... cilok umah mak. kekkee

    ReplyDelete
  15. khumaera:
    tgk gambar mana tau sedap... ;p

    ReplyDelete
  16. ratusiput:
    aku doakan kepulangan mood masak ko tu...

    ReplyDelete
  17. myza_sam:
    x tarik abes ... ada yg meleleh lg tu... :)

    ReplyDelete
  18. eka:
    sik pande juak tok... lepas la perut kamek ngan laki mek...

    ReplyDelete
  19. mamasyaza:
    tu la kak... rosak diet kalo ader ikan pekasam ni...

    ReplyDelete
  20. mimy:
    kalo yg lain x sempat mintak aku bagi... hahhahaaa

    ReplyDelete