Wednesday, April 16, 2014

Tips berpakaian ke pantai? tips takde... sharing jer boleh. ;)


Semalam ada yg inbox tanya tips pakaian ke pantai. 
saya takde tips pun sebenarnya tapi saya kalau ke pantai saya suka pakai satu blouse n skirt macam dalam gambar ni. Kira ni dah jadi macam uniform pantai saya la.




Blouse pasar malam yg loose, labuh, agak tebal dari material t-shirt serap peluh. 
Saya pilih baju ni sebab kalau angin sepoi2 tak reti bahasa pun, tak nampak susuk badan. 
Dan of course warna hitam jadi pilihan sebab warna paling selamat walopon sedikit panas. 

Skirt pula jenis kain nyutnyut yg tebal. 

Tiang bendera 2 batang pun tak nampak dan berbayang. 

Stokin tak lupa.

Oh topi gabak serta spek datin juga sbg tambahan. heheeee...

tapi lps hijrah, ada satu kecintaan saya korbankan iaitu aktiviti laut seperti snorkeling skodeng binatang2 laut yg super comel dan berendam like dugong. Sebab? bila basah, nampak susuk badan.

Tapi kecintaan pada pantai dan laut masih tebal tapi cukup santai2… 

cecah kaki manja… kejar2 ombak gedix2 cenggitu jerla. 

#suami... nak bercuti di private island yg ada kite dua jer boley? eh... ade ker?! kalau ada... mampu ker?! :p



10 comments:

  1. Ada beb..pulau kecik tu sebelah jmbtn penang pertama nk keluar ke mainland..:p

    ReplyDelete
  2. aduh.. saya masih lagi menutup aurat peringkat rendah... masih lagi bersnorkeling & swimming dengan memakai suit renang muslimah, yang tak berapa muslimah. Cuma sedayanya kalau naik kepantai tuh, tempat yg jauh dari orang...

    ReplyDelete
  3. mashaAllah cantiknye gambar! awk or the photographer sangat talented! guna camera ape ye?

    ReplyDelete
  4. masyaALLAH!!!!bangga dgn sis atas penhijrahan yg sejati. really wish me myself could firm with the dressing code yg sejati, inshaallah

    ReplyDelete
  5. laut pun kegilaan saya, cuma bila dah basah tu, jadi malu pulak rasanya. kan best kalau ada kain yang tak lekat kat badan bila basah.

    ReplyDelete
  6. Ada la..... Pulau mcm tu dlm syurga nnti. Mungkin lebih indah sesuai dgn pengorbanan yg dah dibuat di dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakbar... terima kasih utk motivasi ini. rasa nak nangis.

      Delete
    2. salam..nak tumpang nangis..huhu...Terharu..

      Delete
  7. skrg ramai pakai ala loose2 gitu kan...nampak suwwiittt sgt.. bila cantik menarik minat ramai sama2 nak menutup ape2 yg wajib di tutup ;)

    ReplyDelete