Friday, April 18, 2014

Dapatkan Bulatan Gembira (Usrah) anda dgn JUS. Semua orang mesti punya satu! Bagaimana? Kini ada solusinya.



Assalamualaikum sahabat2 dan kesayangan2 hamba...


Pada akhir tahun 2011, saya terkesan dgn satu video tentang 'Bulatan Gembira' di blog Angel Pakai Gucci. krn video itu, saya berazam untuk mencari BULATAN GEMBIRA... untuk saya yg masih baru dlm fasa penghijrahan ketika itu, saya rasa BULATAN GEMBIRA mampu memimpin perjalanan yg masih bertatih ini dalam menuju Jannah... oh, tiap kali berkata hal ini, sumpah air mata sangat murah... sesungguhnya, di kala itu saya merasa sangat sendirian tanpa ada murobbiah yang memberi suntikan semangat setiap kali saya kalah dengan hasutan nafsu dunia... 

Dalam mencari...
Tetiba ada kawan inchik suami tanya nak join dia usrah tak? oh, ibarat manusia kebulur di padang pasir yang diberi set NANDOS yang sungguh yummyyyy~~~ pantas kata NAK NAK NAKKK!!! See, bila kamu berkehendakkan sesuatu yang baik, Allah akan permudahkan urusanmu... tinggal MAHU @ TIDAK MAHU... yer, aku mahu!!!

Teringat lagi malam bersejarah itu...
buat pertama kalinya aku berada di dalam BULATAN yang sumpah osem itu, air mataku cam waterfall... laju dan mencurah curah. tidak terbayang suatu hari aku diberi peluang oleh Allah untuk berada dalam bulatan seperti itu... bukan kerana terpaksa... tapi aku mencari kelompok2 itu... sukar digambar dengan kata2... sumpah emosi yang amat. malu bila kenangkan memperkenalkan diri dengan tangis esak dan hingus meleleh...

Dalam BULATAN itu...
ada USTAZAH sebagai ketua... tuturnya lembut... bicaranya manis... aduh, sejuk hatiku... 
ada datin yang baik yang bermurah hati jadikan butiknya sbg tempat perjumpaan... 
juga ada politician... ada doktor... ada cikgu... ada mahasiswa... ada jurutera... ada ibu muda...
berbeza latar belakang dengan satu tujuan... 
mencari ilmu dan berukhwah demi mencari redha Allah...

kini sudah hampir 3 tahun aku dalam bulatan gembira itu...
betapa aku rasa kasih dan sayang serta nikmat berukhwah kerana Allah.
betapa aku rasa bulatan itu mengajar aku hidup dalam tarbiyah.
betapa aku rasa bulatan itu beri kekuatan utk aku yg jahil ini utk istiqamah dlm sebuah hijrah.
betapa aku rasa bulatan itu penyokong dalam kembara menuju JANNAH...

dan hari ini...
aku mahu kamu2 kesayanganku rasa apa yg aku rasa...
rasa bagaimana berukhwah kerana Allah...
rasa bagaimana hidup dengan tarbiyah.
biar kamu tak rasa kamu kembara sendirian di gurun tandus yg penuh cabaran dan dugaan serta fitnah di akhir zaman.
biar kamu rasa nikmatnya mengejar mahar sebuah Syurga.




------------------------------------------------


Ayuh... klik JUS - Jom Usrah dan dapatkan BULATAN GEMBIRA ANDA.







"KEEP CALM AND JOM USRAH!"


Adakah anda atau rakan-rakan anda berminat sertai usrah?

Mudah sahaja:

Hubungi JUS! Call centre di:

013-3891595 (sms/whatsapp/call)

Atau email kami di:

jomusrah.jus@gmail.com

Info yang diperlukan:

1) Nama penuh
2) Umur
3) tempat tinggal 
4) tempat kerja atau nama tempat belajar
5) HP number (untuk kami follow up tentang availibilty usrah)
6) email address

*Insya Allah, kami akan cuba cari usrah yang terdekat dengan tempat tinggal anda. 

**Alhamdulillah setakat ini usrah ada di setiap negeri termasuk sabah sarawak dan labuan.



------------------------------------------------





USRAH bukan untuk orang BAIK-BAIK...
USRAH adalah untuk orang yang ingin jadi LEBIH BAIK...



2 comments:

  1. Salam ukhwah..salam perkenalan.. 1st Blogwalking time sampai sini.. salam dari MyCherita

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak ina, bestnya... in shaa Allah, memang dah niat nak join usrah ni bila pindah kampung nanti ~~~

    ReplyDelete