Showing posts with label frenz. Show all posts
Showing posts with label frenz. Show all posts

Tuesday, January 31, 2012

Apa kau mahu... Apa aku mampu...

Jika RUPA menjadi UKURAN,
Aku mungkin TIDAK LAYAK menjadi RAKAN

Jika HARTA menjadi SANDARAN,
Aku mungkin TIDAK MAMPU menjadi SAHABAT

Jika PANGKAT & KEDUDUKAN menjadi PERHATIAN,
Aku mungkin TIDAK BERDAYA menjadi SEKUFU 

Namun begitu.. Jika KEIKHLASAN & KESETIAAN menjadi PILIHAN,
Dan InsyaALLAH dengan KEIZINAN TUHAN
Aku SIAP menjadi TEMAN yang SELALU ADA UNTUKMU...




Saturday, October 8, 2011

Sambung cerita raya yang masih berbaki... ;)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Cerita rayaaaaaaaaaa lagiiiiiiiii...
Dah abis raya masih cerita raya???
Biarlahhhhhh!!! suka kite ah! bluek~~~ :p

Ok la... xnak cerita lah... Kite tampal gambar jer... 

Tiap tahun, weols (gang dari UTM) akan raya bersama...
Kira acara tahunan ler ni...
Tahun ni wak kat rumah Mr. Nasi Ambang... 
Takde sistem pot luck tahun ni sebab tuan dan puan rumah nak sponser sepenuhnya... 
HIDUP TAUKE NASI AMBANG!!!
murah rezeki kamu wahai kawan! ;)

Jom layan raya2 gegak gempita... 

nampak sangat achik pemakan tegar kan...


sate ajaib. sate daging tapi rasa kambing. pelik tapi benar!

lontong. 1st time aku makan lontong ni...

kata beraya rumah Tauke NASI AMBANG, so NASI AMBANG adalah menu wajib.
bukan romentik tu yer tapi sebungkus kongsi dua sebab sebungkus lagi nak tapau wak balik! :p



Bila makan, cameran tak jalankan tanggungjawab dengan baik... So, no gambar makan2 yer...

Dah nak balik, baru lah bergambar kenang- kenangan untuk memenuhi album perjalanan kami...




Pantas nya masa berlalu kan... rasa cam baru lagi kita menggila kat UTM. Tahun 1 dah pandai sewa kereta gi mandi air terjun kat Kota Tinggi. After 10 years, we still together dgn bentuk badan yg sedikit berbeza... :p

kaum suami...





Sebab suka picture ramai2 ni, terpaksa letak banyak-banyak! hehehee...

 
Thanks a lot to PUAN dan TUAN rumah...
Semoga puan&tuan bahagia sentiasa dan dirahmati Allah selalu... :)

SAAAAAAAAAAAYANG KAWAN2 SAYA!


Friday, September 30, 2011

Mental Raya 2011

Sambung cerita ceriti raya basi lagi...
Ini tentang Mental Raya 2011. Kenapa bagi nama Mental Raya???
Sebab sepanjang majlis berlangsung, otak rasa cam nak mental.
kita mulakan gambar mental pertama sebagai bukti:

memang mental! punca mental? kengkawan mental tak kunjung tiba...

penyakit mental berjangkit kepada binik2 yg gonjeng...

V

OH, cannot like this la jeng... karang ada orang terkezut monkey...
please back to ayu-ayuan...

V

yang ni sedap sikit mata memandang... :p

OK, berbalik kepada situasi kejadian hari tersebut. Ia bermula dengan soalan: "bila kita nak raya sama2?" and after melalui fasa perbualan melalui fesbuk secara ringkas, weols set pot luck jer memandangkan kesuntukan masa. so tak yah la bila ko nak dtg umah aku... bila aku nak gi umah ko... senang cerita, pilih satu rumah then bleh mkn masakan semua. Oh, cadangan yang baik yg menerima sambutan yg baik. tapi rumah sape?

"sape setuju nak raya rumah paling tinggi?"
memang sajer nak tuju kat aku ler tu... umah Si Gonjeng yg tinggi melangit tu x siap lagi!

"tak gayat ker nak beraya rumah tinggi?"
try to excuse...

"rumah tinggi ade lif kitorang suka!"
pulakkkkkk... so, umah INA+ACHIK jadi pilihan. set!!!

Makanya, berlangsunglah MENTAL RAYA dgn konsep POT LUCK di Istana INA+ACHIK (hammmeeek) yang dihadiri oleh manusia2 mental tahap ____ (sila isi tempat kosong dgn berhemah) pada 13 Syawal 2011.

Mari saksikan karangan bergambar yg mana hanya gambar ada unsur2 mental sahaja terpilih. :p

nak masak pun x senang... ade jer paparazi nyer... (tau, ni statement POYO!)

Bila penat tambah mental  #kena ngan konsep raya iaitu Mental Raya ;D
abaikan dapur mak yg berkecah tu. tapi oke la... bukti memasak tu!

 Chef of the day... Baru hidangan Si Gonjeng dan Si Ngok-ngek. Campur yg dua lagi tu, memang tahap tapau wak bekalan seminggu ler... ;p (chef takleh tunjuk mental sangat sebab takut org tak lalu makan. hehehhee...)

Mari kita lihat apa menu yang terhidang...

 MEE KARI REMPIT Si Gonjeng yang super duper delicious (kenapa rempit, nanti aku tunjuk bukti mana usulnya rempit tu datang)

RENDANG AYAM MAK KITE by Si Gonjeng jugak dan NASI IMPIT by me yang mana KUAH KANCANG nyer rentung akibat chef masak sambil berfesbuk! padan muka!!! sila jangan contohi...

 NASI AYAM + KERABU SOTONG oleh puan rumah...

 
FRUIT COCKTAIL as desert oleh puan rumah jugak...

Nampak tak tu, makan mee kari macam nak merempit. Ini asal usul MEE KARI REMPIT.

 internet addicted... :)

 geng mental seterusnya baru sampai... AwienRudy. seb baik datang bawak kek. tak jadi nak halau. :p


 makan-makan time...

 bergambar berlatar belakangkan mereka2 yang dengan hal2 tersendiri...

 Achik skodeng pasangan ber-romen-tik di dapur kami...

 Melepas penat after kerja2 skodeng takut mata naik ketumbit.


 Ni baru cukup korum... ZaaLee paling lambat datang. bawang lemang pak ali yg sedap. Datang2 mana nak bergambar, makan dulu lagi penting. Yang lain2 ni ala2 terencat tu sebab perut dah kenyang...

 Perempuan bila bertemu biasala... macam2 benda nak digosipkan. tapi aku bukan wak MLM erk... hehheheee...

 Ok, tiba masa gambar2 skema hari raya...

 ZaaLee - NeenaNuar - AwienRudy - InaAchik

 the gegelz... gegel?! eeee... cam tak sesuai plak kan... ;p

 the jantanz... ni sesuai... jejantan sengal yang macho. :)

Lastly, mari aku perkenalkan geng2 mental raya secara rasminya...

 Lovely kapel Lee dan Zaa bersama 2 kids, Wiccy dan Airisy. Mak nyer tu kalo anak xder depan mata, cam anak dara u! auuuu~

 Rudy dan Awien yang makan banyak sampai perut memboncit. tapi kenapa u semakin glowing dan glowing lately ni yer? ;)

Pasangan romen-tis sepanjang zaman : Neena dan Encik Temannya...

dan lastly, tutup entry dengan...

 Pasangan yang tak perlu diperkenalkan... Sape tak kenal meh sini aku nak jentik pakai jari tengah! :p 


Jom layan cerita versi My Gonjeng di SINI
#Entry dia lagi best sebab banyak gambar2 super duper gojes sebab dia pakai OP.


_Diari 13 Syawal 2011 @ InaAchik's Baiti Jannati_


Cerita raya banyak lagi... kalau suka cakap
LEMANG SEDAP... MKN NGAN RENDANG LAGIIIIIIIII SEDAP!
Kalo dah serender cakap:
MKN JUADAH RAYA JER CERRY BERRY... X SUKA LA...


Thursday, September 29, 2011

Masak ringan2 rai tetamu datang raya

#Entry ini entry versi lemang dan ketupat basi.


Diari 12 Syawal.
Masak light-light sebab ada kengkawan nak datang beraya. Nak jemput jiran jugak... 


 Nasi ayam untuk tetamu... Ayam percik tu bukan aku masak. kawan datang beraya bawak buah tangan. terharu-terharu... lenkali bawak banyak lagi! :p


Inilah tetamu yang dimaksudkan, Dilla nama skema tapi nama tak skema dia Karak. Panggil Karak lagi best dan lagi selesa untuk gaduh mesra kutuk mengutuk manja. Datang macam ibu tunggal bawak anak dara manja kededek (Mya) sorang sebab laki nya adalah bekerja di... oh, malas nak citer hal rumah tangga orang kat sini. hehhehee...
#to Karak, aku tahu ko sdg baca entry ni sambil senyum2 kambing.

Dan sorang lagi tetamu untuk siang harinya adalah my friend Faiez datang pakej ngan my cutie Irdiena + ayah Irdiena. Dah janji awal2 nak sama2 pakai baju kurung polka dot baru sama2 cute! ;p Sape lagi cute? oh tukar soalan: baju sape lagi cute? :p
#kejap jer lu kat umah wa kan... tak sempat nak gebang sampai lebam pun...


 Kenapa tuan rumah suka pose menyelit nyelit? teeetttt... masa dah tamat. Dah tak boleh jawab! :p


Collection time... :)
Irdiena ni bijak tau, pergi amik Fridge Magnet kat dapur aunty ina dan buh dalam beg mama. to Faiez, baik lu cakap hal sebanar... lu memang dah ajar dia sesiap kan? kekekkeee...


So, habis sesi siangnya... Tuan & puan rumah sempat bantai tidur petangnya tu untuk kumpul tenaga layan tamu shift malam. Menu masih sama, cuma tambah grill sausage jer...

My neighbor...
Budak baju kuning tu memang bijak dan banyak cakap giler tapi dia gelabah bila aku duk sebelah dia. Mummy dia cakap, dia memang gelabah kalau ada perempuan cantik duk dekat dia. hahahhahaaa... kelakar la kau budak. dah la cakap "aunty ni masak makanan cantik la... eh, mana tahu I suka sup..." Sepanjang masa, mulut dia asyiklah duk pok pek pok pek. Memang klakar giler...


Bila suruh buat peace, dia cakap: "mana boleh buat peace, daniel kan pakai baju dinosour. tak cool la wak peace..." adoyai budak... geget kang!


Tetamu terakhir malam tu: Sekut Jagung and da gang. Sape Sekut Jagung? adik achik la... carik muka yang tak hensem sikit dari achik, tu la orangnya.


Oh, ada banyak citer syawal lagi ni... bersiri - siri lagi. Sape nak angkat mouse say "juadah raya memang sedap". Kalo xmo, cakap "saya sudah bosan makan lemang". ;)