Wednesday, December 5, 2012

Malam Cinta Rasul bersama HABIB SYECH ASSEGGAF

 20.Oct.2012
 
Malam cinta Rasul di Masjid KLCC bersama HABIB SYECH ASSEGGAF
Lantunan suara & dendangan qasidah daripadanya boleh meluluhkan hati.

"Cinta jika dinisbahkan kepada yang layak maka ianya sangat luarbiasa. 
Takkan kita jumpa lagi cinta para sahabat r.a kepada Rasulullah صلى الله عليه وآله وسلم"


Cinta di balas cinta

 
ya ALLAH,
 jadikan aku ummat terpilih untuk menerima syafaat dari Rasul ku Nabi Muhammad saw...
 
 

 Pilih mana satu mahumu... bangunan kiri atau kanan?
 jika mahu memilih keduanya pun tak salah... :) 


 kali ni aku pilih bangunan yang kanan...
tapi terkadang terlajak juga aku ke bangunan yang kiri. untuk apa? shopping!
tak salah, asal tahu seimbangkan antara keduanya... :)


 Majlis dimulakan dengan Solat Maghrib dan Isya'


 HABIB SYECH ASSEGGAF
ya ALLAH... rindunya aku kepada Rasulku...


 HABIB ALI
Menceritakan kisah Rasulullah dan pokok kurma yg menusuk jantung. 
mungkin pokok kurma itu lagi mulia dariku... :(




di Majlis ini...
aku ditemukan dan berkenalan dengan insan2 hebat...
jangan gusar kesayangan... biarpun kau datang sendirian, di Majlis ini kamu takkan bersendirian. Mana lagi tempat lebih mulia untuk kau dapatkan sahabat kalau bukan di 'rumah Allah' kan?! ambil kesempatan untuk kamu berukhwah dalam mencari cinta Allah...

 dan tanpa janji temu... berjodohan dengan sahabat2ku!
Allah menggerakkan kita ke Majlis ini dan siapa sangka... aku bertemu sahabat2ku di antara ribuan yang hadir... oh sungguh indah! terus peluk ketat-ketat, laga-laga pipi! saaaaaaaaaayang kamu-kamu!


lepas majlis, menjamu selera dengan nasi ayam free...
melihat gambar ini, hati ku melonjak... seperti di Masjid Nabawi rasanya!
ya Allah, permudahkan urusanku... aku mahu menjadi tetamu Tanah HaramMU...


di lewat malam di tengah Kota Metropolitan...
ku temui ketenangan...


terima kasih suami, bawaku 'berhibur' di malam minggu...


WE LOVE RASUL!






1 comment:

  1. bestnye...ritu wktu Habib Syech Assegaf buat di Melaka xdpt nk g sbb suami kije..rugi.rugi.rugi :(

    ReplyDelete